Google promite că va limita partajarea de informații cu terțe părți pe sistemul Android

​Google va urma exemplul Apple și a anunțat miercuri că lucrează pentru a lua măsuri de limitare a cantităților de date ce vor putea fi partajate pe smartphone-urile cu sistemul de operare Android. Google a promis însă că aceste schimbări nu vor veni brusc, iar tehnologia de tracking din prezent, folosită de advertiseri, va fi în vigoare până în 2024.

GoogleFoto: Michael Vi, Dreamstime.com

Google promite un nou sistem de targhetare publicitară care va limita cantitatea de date ce va fi partajată cu terțe părți sau între aplicații.

„Scopul nostru cu acest nou sistem este să dezvoltăm soluții de publicitate eficiente și care să îmbunătățească confidențialitatea, utilizatorii știind că informațiile lor sunt protejate”, spune compania, menționând că această inițiativă va fi aplicată în câțiva ani.

Anthony Chavez, vicepreședinte la divizia Android, a declarat într-un interviu înainte de anunț că este prea devreme pentru a evalua potențialul impactul al schimbărilor Google, care sunt menite să limiteze partajarea datelor între aplicații și cu terțe părți. Dar el a subliniat că scopul companiei a fost să găsească o opțiune de confidențialitate pentru utilizatori, permițând totodată dezvoltatorilor să continue să obțină venituri din publicitate.

Modificările anunțate de Apple în primăvara lui 2021 au avut un impact profund asupra companiilor tech care și-au construit afaceri pe așa-numita publicitate direcționată (targeted advertising).

Modificările aduse de Apple la sistemul său de operare le oferă utilizatorilor posibilitatea de a alege să împiedice aplicațiile să le urmărească activitatea online pentru reclame, ceea ce îngreunează activitatea agenților de publicitate care se bazează pe date pentru a dezvolta noi produse și a-și cunoaște piața.

Surse: AFP, New York Times

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *