LEGO si urmatoarea generatie de ingineri

Nu există pixuri grenadă, nici arme cu săgeți montate pe încheietura mâinii, nici un Aston Martin dotat cu ecrane de fum, sticlă antiglonț, plăcuțe de înmatriculare rotative sau scaune cu ejector. Totuși, armamentele de la facilitatea de cercetare și dezvoltare LEGO din Billund, Danemarca, sunt la fel de râvnite ca orice alt dispozitiv Q Branch.

Q Branch este secțiunea Serviciului Secret al Majestății Sale (MI6) care îl aprovizionează pe James Bond cu obiecte fanteziste de armament. Sediul central al MI6 este o cetate asemănătoare ziguratului, cunoscută în comunitatea de informații sub numele de LEGOland.

Își primește numele de la compania de jucării care a furnizat mai mult de 600 de miliarde de cărămizi mici din plastic – aproximativ 80 pentru fiecare locuitor de pe Pământ. Sediul propriu al companiei LEGO este un campus modest, îngrijit și bine ordonat. Cărămizi uriașe colorate – un semn corporatist – zac împrăștiate în grămezi ordonate, iar clădirile dreptunghiulare simple poartă nume precum Casa Ideilor și Sediul Central.

Laboratorul top secret LEGO de cercetare și dezvoltare se află la etajul al doilea al unei structuri din cărămidă, numită Clădirea Tech. În interior, se află o gamă uimitoare de prototipuri robotizate, toate capabile de un comportament extraordinar. Unele dintre aceste minuni se propulsează pe roți LEGO; altele merg pe picioare LEGO. Există un robot asemănător unui scorpion care se rotește brusc, un android mohawk și un șarpe robot cu colți.

Toate cele trei dispozitive sunt personaje în Mindstorms EV3, cea mai recentă actualizare a unui kit LEGO care permite utilizatorilor să asambleze roboți, să îi programeze pe PC-uri și Mac-uri și să îi controleze prin Bluetooth, aplicații descărcabile și comenzi vocale.

Ca orice alt set LEGO, Mindstorms EV3 este un amestec de piese (aproape 600 de elemente separate) care pot fi conectate împreună în mai multe moduri. Jucăria vine cu instrucțiuni interactive de construcție 3D pentru 17 roboți diferiți, care merg, vorbesc și se ascund. Copiii întreprinzători sunt încurajați să transforme componentele în cele mai fantastice creaturi și tehnologii.

Istoria LEGO, așa cum e văzut de majoritatea adulților, a început în 1949, la scurt timp după ce Ole Kristiansen a cumpărat prima mașină de turnat prin injecție din Danemarca și a început să scoată jucăriile cu câteva piese din plastic. Conform legendei LEGO, a pornit de la niște blocuri goale, fabricate în Marea Britanie, numite Kiddicraft, care au creat propriile cărămizi de legare automată, precursorul cărămizii LEGO. Descoperirea de proiectare a fost un mecanism cu știfturi și tuburi care a permis cărămizilor să se prindă, să se mențină ferm și totuși să se desprindă ușor.

În trecut, profesorilor le lipseau instrumentele necesare pentru a implica elevii în inginerie. Cunoștințele tehnologice necesare pentru a pune cap la cap un robot au limitat publicul la elevii de liceu și studenți. Toate acestea s-au schimbat în 1998, când LEGO a lansat primul său val de roboți programabili. Până la al doilea val, în 2006, limbajul de programare devenise vizual, iar copiii puteau face ca roboții să facă aproape orice, pur și simplu prin înșirarea directivelor pe un computer.

Cu cărămizile sale, LEGO a creat o modalitate pentru ca începătorii să învețe elementele de bază ale ingineriei structurale: contravântuirea, tensiunea și compresia, constrângerile de încărcare și construirea la scară. Prin combinarea cărămizilor LEGO cu senzori, servomotori și microprocesoare, acești novici pot să exploreze tot ce ține de inginerie, de la scripete și curele de bază, până la programarea computerelor.

Mindstorms îi încurajează pe tineri să se joace în robotică. Majoritatea jucăriilor spun o poveste, însă Mindstorms este explorator și nu are reguli stabilite. Dacă construiesc un robot rover pe Marte, îl pot reconstrui într-un braț robot și apoi într-un robot umanoid. Robotica LEGO este un mod educativ de a învăța despre proiectare, planificare, construcție și, cel mai important, despre reconstrucție.

Fanatica comunitate Mindstorms împărtășește idei online, prin încărcarea planurilor de creații noi pe forumurile LEGO și postarea de videoclipuri pe YouTube. Pe tot globul, elevii care aparțin ligilor LEGO organizează turnee în care echipele sunt provocate să proiecteze, să construiască și să programeze un robot, pentru a finaliza o sarcină specifică, legată de o temă precum controlul climatului sau siguranța transportului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *