Mini-ghid: moduri prin care poți limita mâncatul în oraș

Trăim într-o lume modernă, cu zeci de restaurante cool cu meniuri promițătoare. Și nu prea „avem timp” ceea ce ne face să apelăm des la restaurante sau servicii de takeaway. Mult prea des – aici intervine, de fapt, problema. Să mănânci în oraș e scump. Nu doar pentru portofelul tău, ci și pentru sănătatea ta. 

Nu suntem absurzi, nu îți spunem că ar trebui să nu mai mănânci în oraș niciodată – ci doar că ar trebui să limitezi mesele la restaurant / comandate takeaway. De aceea, astăzi ți-am pregătit un mini-ghid cu moduri simple, dar eficiente, prin care poți limita mâncatul în oraș. 

  1. Adună bonurile 

Prima și prima dată e nevoie de un apel la conștientizare, e nevoie de un „de ce fac asta?”. Așa că îți sugerăm să aduni toate bonurile de la restaurant/ takeaway din ultima lună. Îți garantăm că vei fi cel puțin surprins de costul ridicat de la final de lună și poate vei avea parte de o motivație extrinsecă să mănânci mai mult acasă. 

  1. Imită mesele din oraș acasă

Poate mănânci în oraș pentru că sunt câteva preparate specifice care îți plac. Ceea ce nu e deloc greșit – însă poți limita mesele în oraș dacă alegi să gătești acasă acele preparate; poți face acasă niște hamburgeri mult mai delicioși decât la restaurant, fix cu ingredientele care îți plac. 

Poți investi inclusiv într-o friteuza, ca să poți face cartofi prăjiți ceva mai sănătoși – pentru că tu ești cel care controlează cantitatea de ulei. Așadar, s-ar putea ca acesta să fie un mod excelent prin care să îți păcălești organismul și să nu mai „ceară” la restaurant. 

  1. Gătește conștient & organizat

De cele mai multe ori, mergem la restaurant pentru că „nu avem timp” să gătim. De fapt, nu ne facem timp să gătim – iar diferența e foaaarte mare. Ar trebui să învățăm să gătim conștient și organizat; asta înseamnă planificarea meselor și prepararea lor în avans. 

Astfel, vei avea mâncare în frigider pentru următoarele 2-3 zile, și nu vei mai fi în ipostaza în care, ajungând obosit de la job și cu frigiderul gol, te vezi nevoit să îți comanzi de mâncare. 

  1. Investește în bucătăria ta

Bucătăria noastră nu e doar un mediu în care gătim sau mâncăm. Ne poate fi un aliat desăvârșit, un ajutor de nădejde. Însă asta înseamnă că trebuie să faci unele investiții: cumpără un blender de calitate, un multicooker, un robot de bucatarie

Dacă alegi să investești în cel din urmă, gândește-te că efectiv toată treaba se face aproape singură. Tu nu trebuie decât să te ocupi de pregătirea ingredientelor. Iar dacă gătitul devine mai ușor, îți va fi mai ușor și ție să nu mai comanzi atât de mult din oraș. 

  1. Fă din gătit o activitate plăcută 

E nevoie să îți schimbi mindsetul. Probabil privești gătitul acum ca pe o activitate rudimentară, plicticoasă, care îți consumă timp și energie. Dar dacă ai privi gătitul ca pe o pauză de la muncă în care…îți poți suna prietenii. Poți asculta un podcast, un audiobook, poți să te uiți la ultimele episoade din serialul favorit, iar lista nu se oprește aici. 

După cum vezi, poți combina gătitul cu o altă activitate, astfel încât să îți facă mai mare plăcere să o execuți. 

Să mănânci în oraș nu e deloc greșit – și noi o facem, firește. Însă e important să nu lași mâncatul în oraș să devină un obicei recurent, pentru că asta nu e bine în primul rând pentru sănătatea ta, iar mai apoi pentru portofelul tău.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *