Noile cerințe de la casele de marcat: Finanțele au pregătit proiectul de punere în practică

spot_img

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Casa de marcat, Foto: LOUISA GOULIAMAKI / AFP / Profimedia

Casa de marcat, Foto: LOUISA GOULIAMAKI / AFP / Profimedia

Una dintre ordonanțele adoptate recent de Guvern (OUG 69/2024) prevede introducerea unor noi informații pe bonurile fiscale emise de casele de marcat.

Practic, va fi înscris, la cerere, codul de indentificare fiscală în locul codului de înregistrare în scopuri de TVA al beneficiarului. De asemenea, pe bonul fiscal vor fi tipărite data și ora emiterii bonului, numărul de indentificare a bonului, precum și seria aparatului de marcat electronic fiscal sub formă de cod QR.

Un nou proiect de Hotărâre al Ministerului Finanțelor prevede modificarea normelor metodologice în acest sens.

Astfel, va trebui modificat și un ordin ANAF cu privire la structura XML a mesajelor de activare a acestora, fişierelor şi precum și categoriile de URL-uri utilizate în schimbul de informaţii cu sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare a datelor fiscale al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

Fiscul va avea un termen de 30 de zile să-l pregătească. Acea modificare a ordinului va spune și în cât timp comercianții vor trebuie să-și modifice casele de marcat ori să cumpere altele. Asta pentru că multe case de marcat nu pot genera coduri QR.

Din discuțiile pe care le-au avut contabilii cu Ministerul Finanțelor, s-ar putea acorda credit fiscal pentru achiziția caselor de marcat care pot tipări bonuri QR. Acest lucru a fost menționat de instituție și într-un comunicat de presă.

spot_imgspot_img