
Scaun luxos din piele, clasa întâi a unui avion. Generat de inteligența artificială. Sursa: Nataliia Osetrova
| Dreamstime.com
Jake Bass, un bărbat care se prezintă drept CEO, a stârnit un val de critici pe internet după ce s-a lăudat că zburat împreună cu tatăl său spre Dubai și a plătit 50.000 de dolari pentru a sta la clasa întâi: „470 de pasageri. Doar doi la clasa întâi – noi”. După valul de reacții negative de pe internet, Jake Bass a recunoscut că a făcut postarea cu ajutorul Chat GPT, „pentru a declanșa emoții”.
Jake Blass spune că și-a dorit ca mesajul său în care vorbește despre suma cheltuită pentru a zbura alături de tatăl său la clasa întât până la Dubai să fie unul motivațional.
În descrierea postării care a stârnit un val de furie el își compară experiența de lux cu cea a pasagerilor din clasa economică. Cei care i-au văzut postarea spun că perspectiva sa este una arogantă, mascată sub forma unei „inspirații”.
CEO-ul a recunoscut că postarea a fost făcută cu ajutorul Chat GPT, pentru a „declanșa emoții, a crea diviziune și a genera un angajament masiv”.
„Tocmai am zburat cu tatăl meu la Dubai. Clasa întâi. Emirates. Zbor de 50.000 de dolari. (Cu totul altceva față de cei 1.200 de dolari pe care îi plăteam înainte în economic.) 470 de pasageri. Doar 2 la clasa întâi – noi”, a scris Bass la începutul postării sale.
Apoi a făcut o comparație cu pilotul care ajustează direcția cu un singur grad pentru a evita turbulențele, concluzionând că „o mică schimbare de direcție… schimbă totul”.
Mesajul, menit să inspire, conform lui Jake Blass, era însoțit de fotografii cu cabinele de lux, mesele rafinate și accesoriile premium, creând un contrast puternic pe care mulți l-au considerat mai degrabă ostentativ decât motivațional, scrie aviationa2z.com.
„Diferența dintre tine și cei 468 din spate este că ei nu au risipit 50.000 de dolari pe ceva atât de temporar”
Răspunsul din partea internetului a fost rapid și covârșitor negativ. Mulți oameni care au văzut postarea l-au acuzat pe Bass de „lăcomie”, „egoism” și că este „insuportabil”. Mulți au subliniat că diferența reală între Bass și ceilalți 468 de pasageri din clasa economică nu ține de alegeri de viață, ci pur și simplu de privilegiul financiar.
„Diferența dintre tine și cei 468 din spate este că ei nu au risipit 50.000 de dolari pe ceva atât de temporar ca un loc într-un avion”, i-a scris cineva în comentarii CEO-ului.
Alții au pus la îndoială acuratețea prețului menționat și autenticitatea fotografiilor.
Confruntat cu valul de critici, Bass a mers și mai departe, oferind un zbor oriunde în lume unui „norocos” care îi urmărea conturile de social media, o mișcare pe care criticii au văzut-o ca o încercare de a profita de scandal pentru a-și crește numărul de urmăritori (aproximativ 2.000 pe X și 8.000 pe Instagram).
„Algoritmul mă face să par nesuferit”
Jake Bass a explicat pentru The Post că folosește AI-ul „ca unealtă pentru a-mi configura cuvintele astfel încât să fie virale pentru algoritm”.
„Algoritmul mă face să par un nesuferit”, a mai spus el.
Chiar dacă a recunoscut rolul AI-ului în formularea mesajului, Bass a apărat ideea din spatele acestuia.
„Nu cred că am spus ceva greșit. Am împărtășit o perspectivă, una care îi provoacă pe oameni să reflecteze asupra propriilor alegeri, iar asta îi face pe mulți inconfortabili”, a declarat el.
Un utilizator a comentat că postarea părea scrisă de un „arogant absolut, care sugerează că cei care nu își permit clasa întâi sunt victimele propriilor alegeri proaste de viață.”
În ciuda reacțiilor negative, Bass a considerat atenția mediatică drept o validare, postând pe Instagram Story că toată această expunere demonstrează că „face ceva bine”.
Foto: Dreamstime.com