Tot mai multe afaceri din țară noastră adoptă trendul externalizării serviciilor. Reducerea costurilor, nevoia de cunoștințe specializate mai ales în domeniul IT, dorința de a eficientiza întreg fluxul de muncă în companie sunt doar câteva motive pentru care companiile se orientează către externalizarea serviciilor.
Nearshoring este unul dintre serviciile din această categorie care câștigă tot mai mult teren, în România.
Dacă până de curând cei care alegeau externalizarea unor servicii alegeau outsourcing onshore sau offshore, în ultima perioadă se remarcă o creșterea a cererii pentru nearshoring, respectiv externalizarea serviciilor către furnizori din apropierea locului în care o companie își desfășoară activitatea.
Angajarea unei firme care să desfășoare o anumită muncă pentru firma ta poate veni cu multe avantaje, atunci când respectivul prestator pe care l-ai ales își desfășoară și el, la rândul său, activitatea în același loc – regiune, oraș sau țară.
Nearshoring, colaborare și comunicare excelente
Neashoring-ul are multe avantaje, pentru companiile care în mod normal aleg externalizarea anumitor servicii. Mulți dintre cei care au trecut deja la acest mod de lucru au atins rezultate excelente.
Externalizarea serviciilor nearshoring înseamnă în primul rând o bună colaborare și un mod de a comunica mult mai simplificat, pornind tocmai de la această proximitate dintre client și prestator. Pornind de la aceste două avantaje fundamentale, mai putem identificare și altele.
Beneficiile serviciilor de nearshoring pentru compania ta
Te gândești să externalizezi anumite servicii și încă nu te-ai decis asupra echipei pe care dorești să o cooptezi? Gândește-te la ceea ce ai putea face în plan local. Există multe firme prestatoare de servicii în regim de outsourcing și în țara noastră, în multe domenii de activitate, care pot oferi calitate și prețuri mici. Studiază piață locală pentru a-ți face o idee și identifica câteva variante din care în final să alegi.
Aveți același program de lucru
Unul dintre cele mai mari avantaje ale serviciilor de nearshoring în România este compatibilitatea programelor de lucru. Pentru că și prestatorii de servicii sunt din zonă, lucrează în același interval orar, acest lucru înseamnă o bună comunicare, rezolvarea cu promptitudine a unor probleme, cereri nou apărute, sau intervenții chiar și în timp real.
Reduci considerabil costurile companiei
Angajarea unei firme care să presteze serviciile de care ai nevoie înseamnă reducerea costurilor. Odată ce te-ai decis să colaborezi cu o firma, renunți la ideea de a angaja oameni interni – orice nou angajat precum și păstrarea acestuia pe termen lung presupun o investiție pentru companie, dincolo de salariul pe care l-ar primi.
De asemenea, proximitatea oferită de nearshoring înseamnă timp mai scurt de realizare a proiectelor și un mai bun control asupra modului de lucru. Motivul pentru care cei mai mulți aleg această variană de externalizare a serviciilor este pentru ca nearshoring-ul reduce costul proiectului IT sau de alt tip.
Apropierea culturală
Chiar dacă trăim într-o lume în care multi culturalismul este încurajat și prezent peste tot, apropierea culturală a echipei către care ai externalizat servicii ale companiei tale îți poate fi benefică. Vorbirea aceleiași limbi, împărtășirea valorilor culturale locale, urmarea normelor sociale locale înseamnă consolidarea rapidă a unei relații de încredere și o bună comunicare între client și cel care prestează serviciile din afara companiei.