Procedura achizitie rovinieta institutii publice

spot_img

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Roviniete pentru instituții publice – procedura de achiziție

Rovinieta este o taxă de drum pe care o plătesc conducătorii auto care circulă pe rețeaua de drumuri naționale din România și este destinată finanțării întreținerii și dezvoltării infrastructurii rutiere. Rovinieta a fost introdusă în România în anul 2005, prin Ordonanța de Urgență nr. 15/2005 privind aplicarea unor tarife pentru utilizarea rețelei de drumuri naționale. Inițial, era un document fizic care se lipsea pe parbrizul mașinii, dar din 2010 a devenit electronică și se verifică prin camere video. Prețul rovinietei depinde de tipul și masa vehiculului, precum și de perioada de valabilitate. 

Pentru autoturisme, aceasta costă 140 de lei pentru 12 luni, 65 de lei pentru 90 de zile, 35 de lei pentru 30 de zile și 15 lei pentru 7 zile. Lipsa rovinietei atrage după sine amenzi destul de mari din partea CNAIR, care încep de la 275 RON pentru autoturisme și ură până la 11900 RON pentru autocamioanele cu MMTA de peste 12 tone, cu mai mult de 4 axe. 

Începând cu 1 ianuarie 2026, rovinieta se va împărți în două taxe distincte: una pentru vehiculele ușoare, care se va numi în continuare rovinietă, și una pentru vehiculele grele, care se va numi TollRo. Aceasta din urmă va fi calculată în funcție de distanța parcursă, emisiile de CO2 și clasa de poluare a vehiculului. Deocamdată nu se cunosc detalii legate de tarifele care vor intra în vigoare din 2026 pentru noile roviniete dar cu siguranță informații în acest sens vor fi făcute publice în viitorul apropiat. 

Instituțiile publice din România sunt de asemenea supuse legislației și sunt nevoite să cumpere roviniete pentru toate vehiculele din parcurile auto pe care le dețin și pe care le scot pe drumurile publice din afara localității, iar procedura de achiziției în cazul acestor entități este mult diferită de achiziția normală de rovinietă. Iată care este procedura de achiziție

Roviniete pentru instituții publice – procedura de achiziție

În primul rând, achizițiile de roviniete pentru instituții publice trebuie făcute prin intermediul SEAP. SEAP nu este altceva decât o platformă electronică, publică, menită să asigure transparența procesului și procedurilor de achiziții publice. În al doilea rând, compania de la care se face achiziția trebuie să folosească sistemul e-FACTURA, devenit obligatoriu pentru achizițiile între companii de la 1 ianuarie 2024. 

Rovinieta online

Rovinieta.online este unul dintre partenerii de încredere pentru instituțiile publice din România care au nevoie de roviniete, colaborând cu brio până acum cu instituții precum R.A. AEROPORTUL CLUJ NAPOCA sau CFR CALATORI S.A. Pentru a cumpăra rovinieta online pentru o instituție publică prin intermediul rovinieta.online, instituția publică trebuie să inițieze achiziția directă din SEAP, unde portalul este sub denumirea CASIER TOTAL. 

După inițierea achiziției, se descarcă tabelul de comandă de pe site, se completează și se trimite către portal pe adresa de e-mail oferta@rovinieta.online. Se primește o factură după acceptarea comenzii pe SEAP iar după efectuarea plății, factura în format e-FACTURA alături de rovinietele comandate vor fi trimise către instituția publică. De asemenea, instituțiile publice sunt și ele eligibile pentru serviciul dedicat de administrare roviniete parc auto pus la dispoziție de către rovinieta.online, prin intermediul căruia se externalizează efectiv managementul de roviniete către portal. Externalizarea managementului de roviniete către rovinieta.online se face pe bază de contract, iar portalul își asumă toată responsabilitatea în cazul în care la poșta instituției apar amenzi CNAIR și se constată că a fost vina lor. Astfel, managerul instituției publice are mai puține bătăi de cap, mai mult timp pentru a se ocupa de alte probleme poate mult mai importante, există cu siguranță lucruri mult mai urgente decât un banal calculator rovinieta online, pe care trebuie să îl folosească aproape zilnic.

spot_imgspot_img