Reacția industriei de publicitate din România după programul „case la 35.000 de euro” al lui Simion: „Marketingul nu este minciună”

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

După ce George Simion a spus că promisiunile din campania din 2024 privind oferirea de case la 35.000 de euro dacă iese președinte au fost „forma noastră de marketing”, a venit o reacție din partea profesioniștilor în domeniul comunicării și publicității.

„IAB România, UAPR (Uniunea Agențiilor de Publicitate din România) și ADC*RO (Art Directors Club România), au luat cunoștință din spațiul public despre declarațiile unuia dintre candidații din turul 2 al alegerilor prezidențiale 2025 prin care acesta induce ideea ca marketingul și promovarea înseamnă promisiuni false și inducerea oamenilor în eroare, fiind astfel prezentate ca sinonime cu minciuna. Ca profesioniști în domeniul comunicării, publicității și marketingului, IAB Romania, UAPR și ADC*RO exprimă cu fermitate poziția împotriva acestor puncte de vedere ofensatoare și profund eronate”, transmit cele trei asociații de publicitate vineri, într-un comunicat de presă.

În continuare, reprezentanții industriei de publicitate spun că declarațiile făcute de Simion pun o etichetă falsă care discreditează „zeci de mii de profesioniști care muncesc onest în România”.

„Respingem orice tentativă de discreditare a unui întreg domeniu profesional care joacă un rol esențial în economia modernă. Marketingul nu este despre manipulare sau dezinformare, ci despre înțelegerea nevoilor reale ale oamenilor și răspunsul relevant, etic și creativ la acestea.Industria noastră este una reglementată, ghidată de principii etice, susținută de creativitate și responsabilitate socială. A reduce tot acest efort la o etichetă falsă echivalează cu discreditarea a zeci de mii de profesioniști care muncesc onest în România și contribuie activ la dezvoltarea economică, antreprenorială și educațională a societății”, se mai arată în comunicat.

Aceștia lansează și un apel către candidații la prezidențiale să arate respect față de industria marketingului:

„De asemenea, a induce ideea că «marketingul înseamnă minciună» este nu doar fals, ci și periculos. O astfel de afirmație nu face decât să alimenteze o cultură a neîncrederii în societatea românească. Cerem candidaților la alegerile prezidențiale să manifeste respect față de industria marketingului și comunicării și, în același timp, îi încurajăm pe toți cei care activează în această industrie să nu accepte asemenea poziții în spațiul public”.

Simion, despre casele la 35.000 de euro: A fost „o formă de marketing”

George Simion, candidatul AUR la Președinția României, a afirmat, marți seara, într-un interviu la Digi24, că programul privind construcția de case la 35.000 de euro a fost „o formă de marketing, de promovare”.

„Sunt oameni care nu au înțeles despre ce este vorba și știu că nu le-am făcut vreo propunere că le dau casă. Era vorba despre locuințe accesibile, despre locuințe sociale, parte a unui program de guvernare. Și a fost forma noastră de marketing, de promovare, de mediatizare a acțiunii. Dacă spuneam case în programul ANL pentru toată lumea la 35.000 de euro, nu crede nimeni că nu ai acces la ANL, de exemplu”, a declarat George Simion, la Digi24.

Președintele AUR a subliniat că această campanie a avut un rol în succesul de duminică din alegerile prezidențiale.

„Dacă nu aveam în acești ani formele acestea de promovare prin care să spargem blocada informațională, nu mai eram unde suntem astăzi, la 42% voturi”, a spus George Simion.

spot_img