SEO – cum să începi o optimizare eficientă

Search Engine Optimization, prescurtat SEO, se referă la aparițiile neplătite, organice pe motoarele de căutare. Cu cât website-ul tău este mai bine optimizat, cu atât vei fi printre primele rezultate. Marile motoare de căutare, precum Google, Bing sau Yahoo au rezultate organice, dar care sunt afișate în funcție de optimizare acestora, fiind poziționate în funcție de relevanță.

Ranking factors

Deși încă nu știm cu exactitate algoritmii din spatele afișării rezultatelor, cunoaștem mulți dintre factorii care influențează acest lucru. De exemplu, câteva dintre cele mai importante aspecte pe care le cunoaștem sunt atât targetarea bine făcută a contentului, cât și unicitatea și plusul de valoare pe care îl aduc informațiile – pentru satisfacerea nevoilor utilizatorilor. De asemenea, este important ca website-ul să aibă o viteză de încărcare rapidă și să fie optimizat pentru orice device, iar articolele să cuprindă link-uri interne și externe. Nu trebuie să ignorăm nici cuvintele cheie, așezarea în pagină și ortografia.

Tipuri de căutări

  • Căutări de navigație – acestea se referă la căutările specifice de anumite brand-uri sau website-uri, oamenii căutând de obicei direct în motorul de căutare, nu în Bookmarks sau Istoric;
  • Căutări informaționale – căutările de acest tip sunt cele în care utilizatorii caută informații, sfaturi, răspunsuri la diferite întrebări;
  • Căutări tranzacționale – acestea sunt intențiile de a achiziționa un produs / serviciu și, de obicei, sunt urmate și de numele unui brand sau o categorie specifică;
  • Căutări comerciale – sunt căutări pentru research de cele mai multe ori, pentru a se informa cu privire la un produs / serviciu de care sunt interesați.

SEO on-site 

Acest termen se referă la optimizarea website-ului tău, pentru a putea performa cât mai bine în rezultatele căutărilor. SEO on-site se referă la acțiunile pe care le poți face pe website-ului tău, de la aspecte tehnice, până la design și content: URL-uri, titluri, meta-tag-uri, optimizarea fotografiilor, viteza de încărcare etc.

SEO off-site

În comparație cu on-site, acest termen se referă la acțiunile pe care le poți face pentru a îmbunătăți autoritatea website-ului – prin backlinks de la alte website-uri. Acestea pot fi obținute prin colaborarea cu influenceri, guest posts, cumpărarea de backlinks, generarea unui content util și informativ – pentru a putea fi preluat de alte website-uri în articolele lor etc.

Tehnici de SEO care te pot ajuta

  1. Optimizarea titlurilor – este important ca titlul să fie cât mai descriptiv, pentru a putea ajunge cât mai vizibil. Cu cât titlul descrie mai bine conținutul paginii, cu atât Google îl va arăta mai multor utilizatori. Good to know: este indicat ca titlurile să aibă sub 70 de caractere.
  2. URL-urile – cu cât sunt mai “prietenoase”, cu atât ajută mai mult la optimizarea website-ului – este de preferat să nu folosim URL-uri cu cifre și litere aleatorii, ci să corespundă cu exactitate cu conținutul și titlul;
  3. Conținut original – motoarele de căutare arată mai mult conținutul unic și relevant, nu cel duplicat – de exemplu: publicarea unui articol pe mai multe website-uri.  
  4. Viteza de încărcare a website-ului – acesta este cel mai cunoscut factor și un aspect care trebuie verificat mereu. Vizitatorii nu așteaptă mai mult de 3 secunde pentru a se încărca un website, de aceea este posibil ca aceștia să-l părăsească dacă durează mai mult.

Sperăm că acest articol te-a ajutat să ai o viziune mai amplă asupra termenului SEO – a ceea ce presupune acesta – și că ești pregătit să creezi propria strategie pentru brand-ul tău! Dacă ești în căutarea unui partener care te poate ajuta cu servicii SEO pentru website-ul tău, agenția de marketing Marketiu se ocupă cu acest lucru! 🙂 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *