Brandingul include diferite servicii si, in general, este un proces complex, pas cu pas. Nu toti pasii si nu intotdeauna sunt necesari, ci totul depinde de sarcina clientului. Uneori, un brand deja existent are nevoie de un audit si perfectionare. Prin servicii branding se face un proces cat se poate de transparent. Agentii iti spun in detaliu cum se dezvolta brandul, se formeaza costul, iar la finalul fiecarei etape, se cade de acord asupra rezultatului intermediar. Clientul insusi isi alege gradul de participare, putand sa se cufunde si sa influenteze detaliile sau sa lase cea mai mare parte a procesului in mainile profesionistilor, luand doar decizii cheie.
Ce inseamna servicii branding?
Prin servicii branding se inteleg urmatoarele:
Analiza. Se efectueaza un audit de brand, se analizeaza concurentii si publicul tinta.
Strategia de marca (sau platforma). Un document de mai multe pagini care descrie: domeniul de idei si cuvinte cheie pe care se bazeaza brandul, caracteristicile si asteptarile publicului tinta, insight-uri, elemente vizuale, semne prin care produsul iese in evidenta fata de concurenta.
Denumirea. Se creaza numele proiectului, al produsului sau al companiei.
Design si identitate corporativa. Se dezvolta un logo, identitate corporativa, formate de publicitate, ambalaje si design interior.
Strategia de comunicare. Se segmenteaza publicul tinta si se formuleaza un mesaj cheie pentru fiecare segment. Se aleg canale de comunicare si se face un plan de promovare.
Website si/sau aplicatie. Profesionistii se asigura ca site-ul sustine marca si transforma utilizatorii in clienti.
Toata lumea adora sa foloseasca termeni si sa-si demonstreze cunostintele si experienta. Afacerile nu fac exceptie, iar majoritatea angajatilor, de la middle management pana la varf, au capatat deja obiceiul de a folosi un intreg flux de cuvinte la moda asupra interlocutorului, pentru a-si arata propria competenta. Cu toate acestea, uneori este foarte util sa te retragi de la acest obicei si sa-ti amintesti ca de fapt nu stii nimic.
Ce este strategia de branding?
Ce este o strategie de branding poti afla destul de simplu. Evident, aceasta este o strategie de creare, dezvoltare, schimbare si adaptare a unui brand la piata, care este o imagine integrala, unica si atractiva. Este inerenta unui produs sau grup de produse, unita prin simboluri comune de identificare. Aceasta imagine se creaza in mintea (si eventual in inconstientul) consumatorului. Strategia de branding „ajuta” consumatorul sa faca o alegere dificila, sa faca achizitia „corecta”, care sa ii rezolve „problemele”. Desigur, produsul in sine (sau un grup de produse) trebuie sa se potriveasca cu aceasta imagine. Si in final, ar trebui sa vezi un brand – un obiect de consum, care se bucura de un grad ridicat de fidelizare a consumatorilor, care se vinde si la un pret mai mare.
Afla mai multe informatii despre strategia unui brand pe https://armeanu.ro.