bicicleta-eliptica

Nu toti sunt adeptii mersului la sala deoarece fie nu au timpul suficient, fie nu doresc sa interactioneze cu privirile dezaprobatoare a celor care considera ca sala este doar pentru persoanele slabe. In astfel de situatii poti opta pentru  sport acasa in detrimetrul mersului la sala de fitness. 

Ce parti ale corpului lucram cu ajutorul bicicletei eliptice?

            Bicicleta eliptica este un aparat de fitness stationar dupa cum bine stim cu toii care simuleaza atat mersul pe jos cat si alergatul. Ca sa intelegeti mai bine este de fapt o combinatie intre un stepper si un aparat de ski. Exercitiile de tip cardio pe care le poti face cu aceasta nu au impact masiv asupra articulatiilor si ligamentelor.  Cu ajutorul unor astfel de biciclete fitnesspoti lucra muschii din partea superioara a corpului, cu ajutorul manerelor: bratele, umerii si pieptul si muschii din partea inferioara a corpului, cu ajutorul pedalelor: picioarele, fesele si abdomenul. Este foarte important sa stai confortabil cu picioarele pe pedale. Manerele nu trebuie sa impiedice miscarea partii inferioare a corpului, iar mainile trebuie sa fie solicitate in aceeasi masura ca si picioarele.

Categoriile de muschi pentru care lucreaza bicicleta eliptica

1.        Muschii din partea inferioara a corpului – muschii fesieri (fesier mare si fesier mijlociu) si muschii picioarelor. Acest tip de bicicleta este conceputa in mod special pentru aceste doua categorii de muschi. Pentru modelarea optima a muschilor fesieri este indicat sa maresti inclinatia bicicletei. Pentru fiecare tip sunt numeroase variante de exercitii pe care le puteti efectua, fiecare necesitand o anumita intensitatea a pedalatului, o marire a inclinatiei biciclete astfel incat sa se simuleze mersul pe o panta.

2.        Muschii din partea superioara a corpului – se pot tonifia cu ajutorul bicicletei eliptice, urmatoarele categorii de muschi: brate (biceps si triceps), umeri (deltoid) si piept (pectoral mare).

Bicicleta eliptica in lupta contra kilogramelor in plus

  • impactul mic asupra articulatiilor si ligamentelor;
  • se pot arde la fel de multe calorii ca prin alergat;
  • exercitiile pe bicicleta eliptica au acelasi grad de eficienta ca exercitiile pe banda de alergat;
  • lucreaza multe categorii de muschi (brate, piept, umeri, picioare si fese);
  • majoritatea bicicletelor eliptice ofera si posibilitatea de mers inapoi astfel veti avea o diversitate mai mare a exercitiilor;
  • zgomot mai redus in comparatie cu alte aparate de fitness;
  • ideal pentru persoanele supraponderale ce au probleme cu spatele, cu genunchii sau cu articulatiile;
  • are dimensiunii reduse , fiind astfel perfecta pentru utilizarea acasa;
  • poti pedala in revers si poti mari lungimea pasului, fiind astfel excelent pentru exercitiile de tip cardio.

            Mersul pe bicicleta este recomandat de medici si nu numai, asa ca inlocuirea unei biciclete reale cu una fitness pentru cand doresti sa faci exercitii este cea mai buna solutie. Bicicleta eliptica te va face sa lucrezi in picioare, lucru ce este benefic pentru tine intrucat iti vei antrena o grupa mai mare de muschi, lucru pe care si-l doreste oricine care vrea sa slabeasca, sa isi modeleze corpul sau sa se mentina.

            Asadar, nu lasa sa mai treaca nici macar o zi fara a face miscare, aceasta fiind foarte importanta pentru sanatatea ta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *