Doresti sa creezi o imagine de marca puternica, care sa sune adevarat in mintea consumatorilor tai? Va trebui sa treci prin caseta strategiei de brand: este accesul direct la un branding durabil si de calitate. Depasind cu mult un simplu imperativ de marketing, branding-ul este piatra de temelie a afacerii tale, o baza solida pe care sa-ti construiesti toata compania. Acest aspect, iti va permite sa te diferentiezi si sa te faca unic in ceea ce faci, deci esential. In acest articol, descopera exemple concrete de strategie de brand, precum si toti pasii pentru a o construi eficient.
Definirea si obiectivele unei strategii de brand
In fiecare zi, suntem expusi la multe marci, dar in adancul sufletului, tu stii exact ce este o strategie de branding? O marca este un semn care permite consumatorilor sa distinga produsele sau serviciile unei companii de cele ale concurentilor sai. O strategie de branding reuneste toate actiunile puse in aplicare pentru a crea si sustine un brand. Este construit din obiective specifice, cunostinte despre personajul cumparatorului si resursele disponibile.
Stabilirea unei strategii de brand inseamna construirea loialitatii publicului prin evidentierea unei identitati unice si a unor valori specifice. Scopul sau este simplu si esential: asigura sustenabilitatea companiei.
Diferitele strategii de brand
Exista 1001 de moduri de a-ti realiza strategia de brand. Iata cateva exemple concrete pe care le poti adapta la propriile obiective.
Povestirea: din ce in ce mai folosita, aceasta tehnica de comunicare face posibila crearea unui brand, apeland la puterea istoriei si a emotiilor. Consumatorii se identifica si traiesc o experienta unica datorita povestirii.
Calitate: marcile de lux folosesc foarte mult aceasta strategie, ceea ce justifica partial preturile oferite. Putem lua exemplul caselor haute couture precum Chanel, Dior sau Kenzo care evoca calitatea tesaturilor folosite, dar si a finisajelor. In plus, aceste marci revendica fabricatie franceza sau italiana, doua tari recunoscute pentru know-how-ul lor in acest domeniu. Pe acest specific se bazeaza si alte tipuri de afaceri, cum ar fi cele care vand produse artizanale sau realizate manual.
Etica: aici, cautam inainte de toate sa aparam valori care atrag tinta, precum apararea animalelor, comertul echitabil sau eco-responsabil etc.
Relatia umana: intr-un sector extrem de competitiv, adoptarea strategiilor de mai sus se poate dovedi ineficienta. Atunci este posibil sa pariezi totul pe experienta umana, in special prin relatia cu clientii. Apple a depus mult efort in aceasta directie in ultimii ani. Pe masura ce tot mai multi consumatori cumpara online, brandul are grija sa pastreze legatura cu clientii sai oferind, printre altele, un interviu telefonic personalizat dupa fiecare achizitie. Scopul este de a ajuta utilizatorii sa-si foloseasca dispozitivul cat mai eficient posibil si sa raspunda la toate intrebarile lor.