Tehnici SEO pe care orice afacere online trebuie sa le intreprinda

Lipsa succesului in afaceri a acelor companii care nu se orienteaza si spre mediul online nu este de mirare. Atat dezvoltarea site-urilor de prezentare a serviciilor cat si aparitia din ce in ce a mai multe magazine online conduce la o criza de supravietuire a companiilor care isi desfasoara activitatea doar in offline. Magazine de top de comert electronic precum eMag, Altex sau mai nou chiar si supermarket-uri precum Auchan permit oamenilor sa faca cumparaturi din confortul propriei case.

Acest comportament al cumparatorilor creeaza chiar si giganti online, precum eMag, care nu numai ca are puncte de vanzare sau de livare insa chiar inoveaza piata de livrari rapide cu casute postale de unde iti poti ridica comanda mai repede decat daca te-ai deplasa pana la magazinul tau preferat.

Care este motivul pentru care magazinele ce isi desfasoara activitatea exclusiv offline nu reusesc sa aiba succes? De cele mai multe ori pentru ca administratorii considera ca trebuie sa fie complet online pentru a primi clienti de pe internet, poate de teama de necunoastere, poate lipsa timpului pentru a administra un alt fel de magazin etc.

In calitate de proprietar de afacere mica sau medie, trebuie sa realizezi ca de foarte multe ori oamenii nu mai merg doar online la cumparaturi, ci de multe ori aleg sa traiesca online!

Raspunderea se afla pe proprietarii si administratorii magazinelor pentru a incerca sa se foloseasca de potentialul oferit de internet pentru a creste vizibilitatea si implicit pentru a obtine mai multe venituri.

Daca te aflii printre acestia uu uita ca multi dintre potentialii tai clienti incearca sa gaseasca online produsele si serviciile pe care le oferi. Un lucru este cert! Daca nu esti vizibil in rezultatele afisate de Google la cautarile utilizatorilor online, serviciile sau produsele pe care le comercializezi nu vor fi afisate, iar tu vei pierde potentialii clienti in favoarea unui concurent mai dibace.

Asadar, cum poti face afacerea ta mai vizibila pe internet, aproape instantaneu?

1. Site adaptat pentru varianta mobila si optimizat SEO

Imagineaza-ti ca magazinul tau fizic este un site (o platforma pe internet) unde la fel ca in realitate dispui de randuri si rafturi cu produse amplasate strategic in zonele unde stii ca au un loc mai bun pentru a fi vazute si vandute catre clienti.

La fel ca magazinul tau fizic, trebuie sa adaptezi magazinul tau online astfel incat sa fie usor de strabatut de catre clienti, iar produsele sa fie usor accesibile. Toata lumea foloseste smartphone in ziua de astazi, inclusiv in zonele rurale unde nu exista cabluri de internet, insa unde telefonia mobila faciliteaza accesul la internet, iar aceste dispozitive inteligente sunt utilizate la scara larga pentru orice se regaseste in online.

Este de la sine inteles ca site-ul tau trebuie sa fie prietenos pentru varianta mobila si sa respecte cerintele moderne impuse de Google, produsele acestuia si multe alte browsere pentru a oferi o experienta cat mai buna pentru utilizatori.

Un site care este adaptat la varianta mobila a facut doar un pas catre castigarea unei batalii, insa cu siguranta trebuie sa te astepti la alte lupte pe care le poti castiga daca beneficiezi de strategii SEO, optimizare on page si off page pentru relevanta in Google sau motoarele de cautare partenere.

Daca doresti ca site-ul tau sa fie gasit in rezultatele cautarii, acesta trebuie optimizat cu si pentru cuvinte cheie adecvate cautate de oameni pe internet.

Iata un scurt ghid privind cateva tehnici SEO pentru o vizibilitatea mai buna:

Inregistreaza un cont pe Google my business si actualizeaza frecvent datele

Ori de cate ori potentialii tai clientii cauta servicii pe care le oferi in online, in rezultatele afisate de Google, li se ofera cateva recomandari de afaceri locale, in functie de localizarea prin GPS a device-ului pe care il utilizezi.

Spre exemplu, rezultatele afisate cand un utilizator cauta „ceaiuri naturale”:

Cum afiseaza Google aceste magazine locale?

Afacerile listate pe Google prin intermediul Google my business permite afisarea companiei in rezultatele de pe harta, dar si in rezultatele organice (la cautarea manuala) si permite oameniilor sa afle mai multe despre businessul tau local.

Pentru a reusi sa obtii performante in acest tip de afisari poti apela la servicii pentru SEO local si este important ca intotdeauna sa pastrezi informatiile referitoare la Nume, Adresa si Nr. Telefon (NAP) la zi, la fel cum apar afisate si pe site-ul tau.

Potrivit lui ADfel Digital Marketing, una dintre cele mai bune firme SEO din Bucuresti, „scopul exclusiv al lui Google este de a oferi un raspuns cat mai potrivit la cautarile sau intrebarile utilizatorilor si cat mai rapid posibil. Listarile din Google my business (GMB) ofera o modalitate usoara de a afisa toate informatiile importante despre afacerile reale, dar care au si prezenta online si a caror informatii se regasesc identic, precum ar fi site-ul, adresa, telefonul, orele de lucru si recenziile clientilor.”

Incepe sa scrii pe blogul site-ului

Poti avea un serviciu sau niste produse extraordinare, chiar de o calitate exceptionala comparativ cu alte afaceri competitoare, insa nimeni nu le va cunoaste daca nu le prezinti potentialilor clienti si mai ales nimeni nu le poate descrie la fel de bine ca si tine.

Poti impartasi experiente personale sau din viata de zi cu zi a unui business, reflectand realitatea cu care te confrunti oferind astfel oamenilor mai mult decat un simplu produs, ci o latura umana a acelui business.

Nu trebuie sa te sperii ca nu vei avea timp. Este necesar sa faci asta macar o data la doua saptamani si este de ajuns pentru a arata oamenilor ca afacerea ta este inca activa pe piata. Daca totusi nu reusesti sa iti gasesti timpul necesar pentru a scrie sau nu te pricepi, poti culege acele intrebari frecvente pe care clientii ti le adreseaza cel mai des si sa creezi o pagina dedicata sau o sectiune pentru Intrebari Frecvente, unde persoanele interesate de produsele sau serviciile tale pot regasi mai multe informatii.

In concluzie, ca proprietar de afacere, nu te poti baza doar pe oameni care te cunosc pentru a dezvolta compania. Poti obtine profituri reale de la oameni care nu te cunosc si care te pot gasi prin intermediul internetului.

Daca ai decis sa faci primul pas catre succesul in online alaturi de profesionisti, viziteaza site-ul adfel.ro si afla mai multe despre serviciile SEO. Nu te poti astepta sa se dezvolte de la sine afacerea, indiferent cat de bune sunt produsele sau serviciile tale sau cat de ieftine sunt preturile. Oamenii trebuie sa stie ce ai de oferit, iar prezenta online iti poate oferi expunerea de care ai nevoie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *