Top 8 strategii de promovare pentru business-ul tau

Marketingul aduce un suflu nou pentru orice tip de afacere, chiar si pentru o afacere independenta.

In multe cazuri, freelancerii se bazeaza pe share de informatii, pentru a obtine noi alti clienti. Acest lucru poate functiona uneori, dar alteori nu. Si aici intervine importanta marketingului.

Adesea, ideea de marketing si autopromovare poate preocupa un freelancer. Dar care este motivul? De exemplu, acestia sunt de parere ca n-au abilitati suficiente de-a se promova singuri, de aceea cred ca nu acest lucru nu merita facut. Nimic mai fals! De fapt, a face marketing independent nu inseamna doar a te vinde, ci a crea un brand real. 

Daca te numeri printre cei care vor sa deschida o afacere, descopera mai jos 8 strategii utile pentru promovarea cu succes a business-ului tau.

Cunoaste-ti piata

Pentru a comercializa eficient afacerea ta, trebuie sa fii extrem de clar despre ce incerci sa vinzi si, mai important, cine sunt clientii tai potentiali.

Studiaza tinta demografica de interes si intreaba-te cum s-o atingi: iata primii doi pasi pe care va trebui sa-i faci. Cat sunt dispusi clientii sa plateasca? Ce companii urmaresc? Aceste intrebari te pot ajuta sa intelegi piata si sa formulezi o strategie de marketing de succes.

Foloseste cele mai bune resurse

Pentru a obtine cu adevarat rezultate bune, trebuie sa fii complet profesionist si dotat cu cele mai eficiente materiale. 

Spre exemplu, daca doresti sa participi la un targ sau o expozitie, pentru a te diferentia de ceilalti si pentru a atrage atentia, sistemele expozitionale de inalta calitate pot fi cheia succesului tau. Materiale precum roll-up personalizat de la Adhouse.ro, pop-up desk, steaguri, afise publicitare sunt modalitati de a promova marca, produsul sau serviciile tale.

Este esential ca designul sa fie eficient si captivant pentru a transmite mesajul pe care-l doresti. Te vor ajuta sa creezi o personalitate puternica si sa-ti dezvolti afacerea independenta.

Cucereste-ti clientii cu carti de vizita

Nu stii niciodata cand s-ar putea sa intalnesti un potential client. Fii intotdeauna pregatit sa oferi cartea ta de vizita.

Cu cat aceasta este mai creativa si mai captivanta, cu atat vei avea mai multe sanse ca potentialul client sa-si aminteasca de tine. Cartea de vizita trebuie sa fie unica si sa precizeze produsul sau serviciile pe care le oferi. 

In cele din urma, personalizeaza cartea de vizita si vorbeste despre tine!

Lanseaza un site web

Crearea unui site web este un pas important si aproape obligatoriu pentru a-ti dezvolta afacerea. Poate parea un sfat banal, dar multi profesionisti omit acest pas important.

Un site web iti ofera posibilitatea de-a arata portofoliul tau profesional, CV-ul online, cartea de vizita clientilor tai, de a-ti prezenta serviciile si a-ti arata munca anterioara – totul intr-un singur loc. Pe scurt, iti permite sa arati adevaratul tau potential!

Fii prezent pe retelele de socializare

Social media este ingredientul secret pentru a-ti dezvolta business-ul. Folosind retelele de socializare, poti genera noi contacte si mai mult trafic pentru afacerea ta. 

Prin urmare, implica utilizatorii cu mesaje si interactiuni frecvente, distribuie continut util si creeaza network.

Guest Blogging – creeaza un blog cu un continut valoros

Guest Blogging este o practica – foarte comuna – care-ti permite sa inviti alti bloggeri sa scrie pe site-ul tau sau invers.

Acesta ar putea fi un aspect de luat in considerare pentru afacerea ta, care-ti va permite sa creezi o comunicare distractiva, interesanta si plina de puncte de vedere si perspective.

Niciodata sa nu spui nu!

Daca esti freelancer in cautarea dezvoltarii afacerii tale, fara indoiala, renuntarea la un client sau la un proiect nu va fi de folos. De fapt, a spune „nu” unui proiect pentru ca este prea mic sau a unui client pentru ca esti prea ocupat, nu numai ca te-ar putea face sa pierzi acea oportunitate, dar ai putea risca sa pierzi clientul pentru totdeauna.

Asadar, urmeaza tactica „da”: vei face clientii fericiti si-ti vei dezvolta afacerea.

Construieste-ti o echipa cu alti freelanceri

Pentru nu a risca sa spui „nu” clientilor tai, impartasirea responsabilitatilor si lucrul cu profesionisti asemanatori tie si a modului tau de lucru poate fi foarte utila.

Lucrul in echipa poate deveni o oportunitate excelenta pentru cresterea si dezvoltarea personala si profesionala. 

Prin urmare, punand in aplicare aceste strategii de marketing in vederea promovarii business-ului tau, te poti face auzit si poti crea un canal de comunicare eficient intre tine si potentialii clienti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *