Transportatorii cer digitalizarea documentelor necesare la intrarea în țară – Companii

​Reprezentanții Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) au participat marți la o întâlnire cu premierul Ludovic Orban, unde au fost discutate principalele probleme ale tuturor modurilor de transport și ale transportatorilor rutieri în aceastã perioadã de incertitudine provocatã de criza noului coronavirus – COVID-19. UNTRR considerã cã cea mai simplã și efectivã abordare pentru soluționarea situației de crizã din acest moment este modificarea imediatã a prevederilor articolului 4 din Ordonanța militarã 4 cu precizarea clarã privind faptul cã familiile șoferilor profesioniști nu trebuie sã intre la izolare pânã la 14 zile.

Potrivit UNTRR, s-a dovedit cã explicațiile date și transmise în media de Prim-Ministrul României și de Ministrul Transporturilor în cursul zilei de ieri, sunt total inutile pentru Prefecturile din România, Consiliile Locale și pentru DSP.

“Constatãm cu regret cã în acest moment este o diferențã uriașã între ceea ce gândesc cei care emit ordonanțele militare, ceea ce este redactat ca și conținut al acestor ordonanțe militare și ceea ce înțeleg diferitele structuri ale statului sã aplice. Practic, asistãm la o decuplare a celor care gândesc aceste ordonanțe de cei care le aplicã. Haosul este la un pas. Se filtreazã masiv informații și de jos în sus, tocmai ca nimeni sã nu parã cã a greșit nici când a gândit, nici când a scris și nici când aplicã – nimeni nu își asumã recunoașterea unei erori, pentru a putea apoi cãuta soluții pentru rezolvarea acestor erori”, spune UNTRR.

Uniunea spune că digitalizarea documentelor este absolut necesarã, iar existența https://formular.sts.ro arată că existã posibilitatea extinderii acestei practici și la alte formulare, precum cele pe care autoritãțile doresc sã le completeze șoferii (români) profesioniști de camion la intrare în România. Autoritatea Rutierã Românã are posibilitatea unor evidențe digitale și solicitãm sã dezvolte și preluarea documentelor în mod digital pentru a sprijini derularea fãrã obstacole a activitãții firmelor de transport marfã și persoane care încã mai funcționeazã.

UNTRR a solicitat de asemenea modificarea imediatã a formularului pe care șoferii (români) profesioniști ai autovehiculelor de transport marfã îl completeazã la intrarea în țarã astfel (atașat formularul inițial completat de șoferi și cel dat în folosințã în dupã-amiaza zilei de 31.03.2020):

– prin includerea unei secțiuni în care sã se menționeze meseria, respectiv conducãtor autovehicul de transport marfã cu capacitatea maximã autorizatã mai mare de 2,4 tone,

– locul de descãrcare al mãrfurilor,

– locul de parcare al autovehiculului,

– adresa de domiciliu a șoferului,

– menționat clar cã familiile șoferilor profesioniști nu sunt obligate sã rãmânã în izolare pânã la 14 zile dupã plecarea șoferilor asimptomatici în curse.

UNTRR a mai solicitat digitalizarea formularului DSP în cazul șoferilor profesioniști prin coordonarea bazelor de date de la STS și ARR, iar declarațiile sã fie predefinite înainte ca șoferul sã ajungã la punctul de frontierã.

În acest moment, procedura la frontierele României pentru șoferii profesioniști este aceea cã poliția de frontierã introduce într-un sistem informatic date despre șofer, aceleași pe care le solicitã și DSP, dupã care șoferul coboarã din camion și merge la punctul de control de la DSP unde de aceastã datã completeazã cu pixul pe hârtie formularul cerut de DSP, astfel cã timpii de așteptare sunt foarte mari. Autoritãțile române ar putea adopta sistemul de bune practici de la poliția de frontierã din Ungaria pentru a reduce timpii de așteptare (controlul șoferului se face strict la camion, poliția de frontierã stã pe o platformã metalicã la nivelul cabinei camionului, fãrã sã intre în contact fizic cu documentele șoferilor, ci doar le scaneazã și verificã automat digital în bazele de date – imagine atașatã).

UNTRR solicitã Guvernului cã este absolut necesar sã clarifice de urgențã aceste aspecte printr-o modificare a Ordonanței Militare nr. 4 sau prin eliminarea articolului 4 din Ordonanțã, astfel încât conducãtorii autovehiculelor de transport marfã cu capacitatea maximã autorizatã mai mare de 2,4 tone sã fie excluși de la mãsurile de izolare, dacã aceștia nu prezintã simptome asociate noului coronavirus (COVID-19).

În plus, familiile șoferilor profesioniști ar trebui excluse de la mãsurile de izolare în timpul șederii și dupã plecarea în cursã a șoferului asimptomatic.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *