Ungaria: eMAG, amendă de 560 de mii de euro și obligată la 11.2 milioane de euro despăgubiri – Companii

GVH a investigat practica de reducere a magazinului online eMAG, care a afectat câteva sute de campanii de pe platformă datând încă din iulie 2014. Procedura a descoperit că grupul de firme nu a reușit să elaboreze reglementări interne în timpul campaniilor care ar fi asigurat că, prețul tipic al unui produs a fost afișat ca prețul său „original”; în schimb, prețurile blocate au fost aplicate doar ocazional și pentru perioade extrem de scurte.
În cursul procedurii, grupul de companii a cooperat cu GVH și s-a angajat să pună în aplicare o serie de măsuri menite să asigure compensarea încălcării. În cadrul acestor măsuri, eMAG va înceta utilizarea promoțiilor înșelătoare, își va dezvolta practicile de stabilire a prețurilor și de afișare a prețurilor într-un mod adecvat și va solicita partenerilor de pe piață, adică vânzătorilor săi, să facă același lucru.
În plus, consumatorii care au făcut o achiziție pe platformă în ultimele 12 luni vor primi fiecare câte un voucher pentru 3000 HUF, într-o valoare totală aproximativă de cel puțin 1,08 miliarde HUF.
Mai mult, grupul de întreprinderi s-a angajat să sprijine prezența comerțului electronic a companiilor maghiare prin furnizarea de comisioane reduse, instruiri, spațiu publicitar și servicii logistice, printre altele, partenerilor săi în valoare totală de aproximativ 2,88 miliarde HUF.
Angajamentele vor oferi, de asemenea, oportunități pentru întreprinderile maghiare de a se extinde pe piețele externe prin intermediul platformelor române și bulgare ale eMAG. Toate acestea pot contribui la intrarea întreprinderilor maghiare pe piețele externe, la creșterea veniturilor din exporturi și la îmbunătățirea poziției lor financiare, în special în timpul pandemiei.
- “Inspecţiile inopinate reprezintă o etapă importantă în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurenţial, efectuarea acestora nereprezentând o antepronunţare în ceea ce priveşte vinovăţia companiilor. Documentele ridicate se află în analiza autorităţii române de concurenţă, în cadrul procedurilor specifice.