Aplicatie monitorizare preturi concurenta

Pretul este principalul indicator care atrage clientii si potentialii cumparatorii. Managementul priceput presupune o crestere a profitului si a cifrei de afaceri. Unul dintre instrumentele pentru stabilirea preturilor eficiente este o aplicatie monitorizare preturi concurenta care aprofundeaza preturile concurentilor. Cu ajutorul sau, este posibil sa urmaresti politica de preturi a magazinelor online care ofera un produs/serviciu identic sau similar.

De ce ai nevoie de monitorizarea preturilor online pentru magazinele online?

Monitorizarea preturilor online pentru magazinele online este solicitata pentru:

  • A oferi clientilor existenti sau viitori tarife mai bune.
  • A nu reduce preturile deja stabilite, fara motive intemeiate, ci pur si simplu de teama sa nu scada vanzarile.
  • A oferi raspunsuri competente la intrebarile clientilor care se intreaba de ce concurentii tai ofera preturi mai mici/mai mari.
  • A raspunde in timp util la comportamentul dealerilor care incalca politica de cooperare.
  • A negocia cu furnizorii in timp util, inclinandu-i sa scada preturile de achizitie.

Modalitati de monitorizare a preturilor concurentei

La fel ca toti ceilalti utilizatori, ai acces complet la gama si preturile concurentilor. Rezultatele necesare monitorizarii pot fi obtinute prin metode manuale sau prin aplicatie monitorizare preturi concurenta.

Monitorizare manuala. Necesita timp si resurse umane substantiale. De exemplu, se poate crea un tabel in Excel, cu preturile proprii si preturile concurentilor. De asemenea, le poti compara manual, folosind cele mai simple formule. Dupa cum stii, metoda este potrivita pentru magazinele online mici.

Colectare automata de date de pe diferite site-uri sau resurse. Analizatorul trebuie combinat cu activitatea unui marketer de internet. Aceasta metoda de monitorizare este eficienta numai daca tranzactiile si concurentii tai nu sunt insotiti de cresteri bruste ale preturilor si actualizare constanta a sortimentului. Dintre minusuri, merita evidentiata comparatia laborioasa a listei de bunuri/servicii ale altor magazine cu nomenclatura proprie.

Copio – Servicii online platite in care este introdusa nomenclatura magazinului tau  virtual. Poate fi descarcat in format YML, Excel (CSV) sau manual. Pentru a primi un raport cu preturile concurentilor, este necesar sa se indice concurentilor, regiunea, perioada de colectare a datelor pentru analiza si alti parametri. Serviciile specializate sunt cea mai buna solutie pentru acele magazine online care trebuie sa monitorizeze preturile o data pe zi / saptamana / luna sau chiar de mai multe ori pe zi. Toate formatele de raport pot fi vizualizate in contul personal al serviciului.

Sisteme de contabilitate 1C. Sau module specializate care combina metodele de monitorizare discutate anterior. Aceasta abordare iti permite sa procesezi cantitati uriase de date, sa urmaresti schimbarile puternice ale conditiilor pietei, sa faci corectii pentru veridicitatea preturilor magazinelor concurente etc. Cea mai scumpa optiune, care este posibila numai daca exista 1-2 programatori full-time 1s.

Selectarea concurentilor pentru monitorizarea preturilor

Monitorizarea preturilor concurentei incepe cu cautarea acestor concurenti. Mai mult, obiectul analizei nu trebuie sa fie doar acele planuri de tranzactionare care se potrivesc cu ale tale in ceea ce priveste scara si avansarea. Trebuie luate in considerare magazinele gigantice si micile site-uri comerciale. Lasa-i ca nomenclatura lor sa fie semnificativ mai mare/mai mica decat a ta. Acorda atentie acelor concurenti care ofera preturi identice sau usor mai mari, fara a pierde numarul de clienti sau cifra de afaceri. Trebuie sa intelegi cum se mentin pe linia de plutire. Este posibil ca ideea sa nu fie in preturi, ci intr-un serviciu suplimentar care sa atraga cumparatorii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *