A fost descoperita prima planeta de marimea Terrei, care se afla intr-o zona locuibila

O echipa internationala de astronomi a descoperit prima planeta din afara Sistemului Solar care are o marime comparabila cu a Terrei si care se afla intr-o zona locuibila,?informeaza Mediafax.
Aceasta descoperire, realizata cu ajutorul telescopului spatial american Kepler, creste probabilitatea de a gasi “planete-surori” ale Terrei in galaxia noastra, Calea Lactee, afirma autorii studiului, coordonat de un astronom de la NASA, publicat joi in revista Science.
“Aceasta este prima exoplaneta de marimea Terrei descoperita in zona locuibila a unei alte stele”, a subliniat Elisa Quintana, astronom la Institutul SETI, afiliat centrului de cercetari stiintifice Ames detinut de NASA.
“Ceea ce face deosebit de interesanta aceasta descoperire este faptul ca aceasta planeta, denumita Kepler-186f, este de marimea Terrei, pe orbita unei stele denumita “pitica rosie”, mai mica si mai putin fierbinte decat Soarele, in zona temperata din jurul acesteia, unde apa poate sa existe in stare lichida”, a precizat ea. Aceste stele sunt cele mai frecvente in Calea Lactee, reprezentand aproximativ 70% din totalul stelelor din galaxia noastra.
Zona “locuibila” din jurul unei stele a fost denumita astfel pentru ca viata, asa cum este ea cunoscuta pe Terra, depinde de apa si beneficiaza in acea regiune de cea mai mare probabilitate de a se dezvolta.
Fred Adams, astronom la Universitatea Michigan, considera ca “acesta este un pas important in incercarea de a descoperi o exoplaneta identica cu Terra” – obiectivul misiunii spatiale Kepler.
Din cele aproape 1.800 de exoplanete detectate din 1994, doar 20 se afla in zone locuibile din jurul stelelor lor. Insa acele planete sunt considerabil mai mari decat Terra si, din acest motiv, este dificil de determinat daca sunt gazoase sau telurice.
Potrivit modelelor teoretice despre formarea planetara, planetele cu raze mai mici decat valoarea obtinuta prin inmultirea razei Terrei cu 1,5 au putine sanse sa acumuleze o atmosfera densa precum aceea a planetelor gazoase uriase din Sistemul Solar.
“In ultimii ani, am aflat ca exista o tranzitie neta intre exoplanetele a caror raza depaseste valoarea obtinuta prin inmultirea razei Terrei cu 1,5”, a spus Stephen Kane, astronom la Universitatea de Stat din San Francisco, unul dintre autorii descoperirii. “Atunci cand razele lor masoara intre de 1,5 si de 2 ori raza terestra, planetele devin suficient de masive pentru a acumula o atmosfera densa de hidrogen si de heliu”, a adaugat el.
Planeta Kepler-186f are o raza de 1,1 ori mai mare decat raza Terrei. Ea intra astfel in categoria planetelor telurice, asemanatoare acelora din Sistemul Solar, precum Terra, Marte si Venus.
“Tinand cont de marimea acestei exoplanete, exista sanse mari ca ea sa fie telurica si sa aiba atmosfera. Daca aceasta atmosfera ofera conditii bune, apa poate sa existe in stare lichida la suprafata”, a explicat Emeline Bolmont, cercetatoare la Universitatea din Bordeaux, participanta la studiu.
Ea a subliniat faptul …