Anunt IMPORTANT de la Romtelecom si Cosmote

Romtelecom a continuat sa-si restranga ariile care nu sunt specifice domeniului principal de activitate, fapt care s-a reflectat pozitiv in rezultatele financiare ale companiei.
Veniturile au crescut cu 4% in prima jumatate a anului 2014, fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la 306 mil. euro, iar profitul EBITDA pentru T2 este cu 31,6% mai mare comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 44 milioane de euro.
O crestere importanta pentru Cosmote a avut loc la nivelul bazei de clienti business, cu 10,1% in S1 2014 vs. S1 2013. De asemenea, traficul de date, in crestere cu 87% in T2 2014 vs. T2 2013. Veniturile totale ale Cosmote in S1 2014 au ramas stabile in comparatie cu S1 2013, ajungand la valoarea de 219,8 milioane euro.
“Datele financiare aferente primei jumatati a anului sunt solide. Cresterea pe segmentele cheie reflecta eforturile noastre de a obtine rezultate conform strategiei, in pofida masurilor economice impuse, precum taxa pe infrastructura, care au un impact negativ direct si semnificativ in operatiunile noastre. De asemenea, impactul scaderii tarifelor de interconectare din acest an asupra indicatorilor cheie de performanta pentru segmentul mobil este contrabalansat de cresterea solida pe segmentul B2B. Obiectivul nostru de a ne consolida pozitia de lider pe acest segment este sustinut de o crestere de doua cifre a veniturilor din solutiile de sisteme. Segmentul TV si-a pastrat cursul ascendent, atat in ceea ce priveste veniturile, cat si numarul de clienti. Ofertele avantajoase au dus la cresterea bazei de clienti postpaid, iar vanzarile pentru telefoanele de tip smartphone au inregistrat o ascensiune fulminanta. Aceste rezultate reprezinta o baza solida pentru ambele companii prin care isi consolideaza pozitia pe piata”, a declarat Nikolai Beckers, Chief Executive Officer Romtelecom si Cosmote Romania.
Mai jos datele prezentate de companie in comunicatul de presa:
Romtelecom
In trimestrul al doilea al acestui an, Romtelecom si-a mentinut evolutia constanta, cele mai relevante rate de crestere fiind inregistrate pentru segmentele wholesale si business. De asemenea, eforturile de a restrange ariile care nu sunt specifice domeniului principal de activitate al companiei s-au reflectat pozitiv in rezultatele financiare ale Romtelecom.
EBITDA pentru T2 este cu 31,6% mai mare comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 44 milioane de euro. EBITDA aferenta primului semestru al acestui an a atins valoarea de aproape 82 milioane de euro, cu 14,4% mai mare de la un an la altul. Veniturile nete au fost de 150 milioane de euro pentru T2 2014, respectiv 306 milioane de euro pentru primele 6 luni ale acestui an, in crestere cu 4% fata de aceeasi perioada a anului precedent. Nivelul EBITDA pentru primul semestru din 2014 a fost afectat de introducerea neprevazuta a taxei pe constructiile speciale, care a avut un impact semnificativ asupra grupului de companii, datorita faptului ca Romtelecom detine o infrastructura istorica bazata pe cupru si canalizatii.
Continutul si ofertele TV atractive au fost apreciate de clienti, al caror numar a crescut cu 6,8% in T2 2014 de la un an la altul, ajungand la 1,384 milioane. Numarul clientilor de Internet a fost de 1,244 milioane la finalul trimestrului al doilea 2014, mai mare cu 1,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Descresterea numarului de abonati de voce fixa a fost limitata la -4,1%, la 2,191 milioane.
Compania a continuat sa se concentreze pe furnizarea de pachete de servicii, ceea ce a dus la o crestere a ratei de penetrare a serviciilor de Internet din baza de servicii de voce de aproape 57%, iar cea a serviciilor de televiziune din baza de servicii de voce a inregistrat o penetrare de 63,2%. Numarul de abonamente a fost de 4,82 milioane pentru T2 2014, fiind stabil in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut.
Veniturile generate de serviciile de televiziune, respectiv Internet, au fost cu 4% mai mari in T2 2014 vs. T2 2013. Alte rate relevante de crestere au fost inregistrate pentru solutii de sisteme (proiecte IT&C) (+52%), wholesale pentru serviciile aferente operatiunilor fixe (+10,8%) si din alte activitati care nu sunt specifice domeniului principal de activitate al companiei, precum proprietati imobiliare.
COSMOTE Romania
In T2 2014, COSMOTE Romania si-a continuat parcursul stabil, consolidandu-si pozitia pe piata si inregistrand cresteri in ceea ce priveste cei mai importanti indicatori. Datorita portofoliului complet care adreseaza segmentul B2B, S1 2014 a fost o alta perioada productiva pentru baza de clienti business a companiei, aceasta inregistrand
o crestere de 10,1%, comparativ cu S1 2013. De asemenea, in T2 2014 versus T2 2013, veniturile din modemurile 3G au crescut cu 36,4%.
La finalul lunii iunie 2014, baza totala de clienti (inclusiv Zapp) s-a mentinut la 6 milioane, iar baza de clienti postpaid a ajuns la 26,2%, in crestere cu 0,9 pp in T2 2014, comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior, in principal datorita portofoliilor complete de produse si servicii dedicate clientilor rezidentiali. Baza de abonati a fost influentata pozitiv de strategia companiei de a promova intensiv terminalele de tip smartphone alaturi de planul tarifar COSMOTE Free L, care ofera tuturor clientilor preturi accesibile pentru acest tip de telefoane.
Veniturile totale in S1 2014 au ramas stabile in comparatie cu S1 2013, ajungand la valoarea de 219,8 milioane euro. Pro Forma EBITDA (castigurile operationale inaintea dobanzilor, taxelor si amortizarilor) a scazut cu 3,3%, ajungand la 52,6 mil. Euro in S1 2014 versus S1 2013, afectata partial de tarifele de interconectare reduse. Marja Pro Forma EBITDA s-a redus cu 0,9 pp in S1 2014 fata de aceeasi perioada a anului 2013, fiind de 23,9%.
Fata de S1 2013, in S1 2014, ARPU (venitul mediu per utilizator) a scazut cu 0,15 euro ca urmare a diminuarii valorii ARPU pentru apelurile primite.
In T2 2014 versus T2 2013, traficul de date a inregistrat o crestere spectaculoasa de 87%, in timp ce numarul utilizatorilor de date mobile a ramas stabil. De asemenea, vanzarile pentru telefoanele de tip smartphone si-au mentinut cresterea constanta in T2 2014, inregistrand o crestere semnificativa de 100% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2013. In primele sase luni ale acestui an, baza de clienti 3G a COSMOTE Romania a crescut cu 42%, in comparatie cu S1 2013. Aceste rezultate pozitive sunt legate de strategia companiei de dezvoltare a retelelor 3G, 3G+ si 4G, angajament permanent al companiei fata de clientii …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *