ASFR: Panourile de protectie nu pot fi montate in toate statiile de metrou. In plus, se ridica intrebarea daca montarea lor ar merita

“Incidentele care au avut loc in data de 12 decembrie anul trecut in statiile de metrou Costin Georgian si Dristor 1 in urma carora doua persoane au fost impinse pe linia de metrou, iar una si-a pierdut viata, a ridicat unele de semne de intrebare cu privire la riscurile – poate cunoscute pana la acea data, dar insuficient constientizate – pe care le implica utilizarea acestui mijloc de transport. Riscuri pe care le consider ca fiind firesti, indiferent de ponderea lor, fiind prezente si la alte mijloace de transport, iar ale caror masuri de preventie, chiar si cele de mare amploare, nu pot conduce din pacate la o eliminare totala a unor astfel de riscuri. Oricare dintre noi trebuie sa accepte faptul ca nu exista structura de informatii, sistem de monitorizare sau echipament de securitate ori de preventie care sa cuantifice 100% ceea ce gandeste fiecare individ la un moment dat sau care sunt intentiile fiecarui om aflat pe strada, la volan, in metrou sau in orice alt loc. Oricand poate avea loc o tragedie sau un eveniment la care nu se asteapta nimeni”, a declarat pentru Agerpres Viorel Lucaci.Acesta a atras atentia ca orice sistem de transport, cu atat mai mult unul public, implica existenta unor riscuri, iar incidentul tragic soldat cu un deces la statia Dristor 1 a constituit o asa-zisa “”lebada neagra””, care a generat discutii in premiera ca tema pentru sistemul de transport cu metroul din Bucuresti. In acest sens, s-a conturat ideea montarii la metroul bucurestean a panourilor de imbarcare/debarcare, iar fostul ministru al Transporturilor Felix Stroe a declarat in decembrie 2017, la audierile din comisiile reunite de buget-finante prilejuite de dezbaterea proiectului de buget pe 2018 al institutiei pe care o conducea la acea data, ca montarea sistemelor de siguranta pentru calatorii care circula cu metroul ar putea incepe in trimestrul al doilea al acestui an.”Trebuie sa ne intrebam serios daca un demers de acest fel se preteaza si daca poate fi sustinut financiar de catre metroul bucurestean. Ideea de fond o defineste intrebarea daca intr-adevar montarea lor ar merita. Daca riscurile si complicatiile pe care le reclama acestea nu sunt mai mari decat avantajele. Parerea mea personala este ca metroul bucurestean trebuie sa se axeze din punct de vedere al strategiei exclusiv pe extinderea retelei asupra unor zone si cartiere ce nu au acces la acest sistem de transport, pe siguranta si eventual pe sporirea capacitatii statiilor importante, nu pe investitii care nu se justifica totalmente. Nu pot fi echipate cu panouri de imbarcare/debarcare toate statiile din retea. Mai mult, experienta marilor retele de metrou din lume …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *