Bancile, nemultumite de timpul scurt de dezbatere pe comisioanele la ATM

Consiliul Patronatelor Bancare din Romania este nemultumit de timpul scurt acordat de Autoritatea pentru Protectia Consumatorului pentru dezbaterea publica a proiectului privind afisarea comisioanelor la retragerile de numerar de la bancomate, relateaza Mediafax.
“Orice masura menita a satisface acest obiectiv, inclusiv aceasta initiativa recenta a ANPC, va fi sprijinita de catre CPBR cu conditia ca asemenea masuri sa fie implementate in mod constructiv si sa nu produca distorsiuni in piata. Astfel, in ceea ce priveste proiectul de Ordin al ANPC, CPBR considera ca ar fi trebuit initiat un proces consultativ mai amplu, care sa cuprinda si reprezentanti ai comunitatii bancare incadinaintea publicarii proiectului, pentru a putea discuta diferitele aspecte de ordin tehnic si operational ce tin de asemenea initiativa si a evita astfel posibile reveniri asupra formei initiale”, se arata intr-o pozitie transmisa de Consiliul Patronatelor Bancare din Romania (CPBR).
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a publicat marti un proiect de ordin prin care bancile vor fi obligate sa afiseze pe ecranele bancomatelor toate comisioanele aferente operatiunilor pe care un client doreste sa le efecuteze cu un card de debit sau credit, exprimate in suma exacta, nu procentual.
“Prestatorii de servicii care efectueaza operatiuni de plata prin intermediul cardurilor de debit si a cardurilor de credit la terminalele ATM au obligatia de a informa consumatorii asupra tuturor comisioanelor, taxelor si oricaror altor tipuri de costuri pe care trebuie sa le suporte consumatorul in legatura cu contractul de prestari servicii, conform prevederilor prezentului ordin”, se arata in proiectul de ordin.
Bancomatele trebuie sa afiseze pe ecrane toate informatiile legate de costurile tranzactiei, in ordinea operatiunilor efectuate de catre client, acesta avand astfel posibilitatea de a renunta la operatiunea respectiva, fie ca este vorba despre eliberare de numerar, transfer din cont, plati de facturi sau alte servicii solicitate.
Informatiile privind costurile trebuie sa fie vizibile si usor de citit, precizand suma exacta pe care o persoana o are de platit pentru fiecare operatiune, nu procentul perceput.
“Va trebui ca bancile sa-si faca cunoscute punctele de vedere asupra aceste initiative si in mod independent, fiindca fiecare are particularitatile sale, legate de numar de clienti, numar de ATMuri etc. La modul general vorbind insa, este de la sine inteles ca ar trebui luati in consideratie o serie de factori inainte de lansarea unui astfel de proiect, ca de pilda cadrul legal, posibilitatile tehnice de a implementa astfel de masuri, cat si costurile asociate implementarii unor asemenea aplicatii, inclusiv cine va suporta aceste costuri si ce impact ar putea avea aceste costuri in relatia dintre clienti si banci”, se arata CPBR.
CPBR considera ca aspectele enumerate sunt importante si nu pot fi trecute cu vederea in lansarea unor asemenea initiative.
“Bancile membre ale CPBR sunt, bineinteles, deschise in a discuta aceste aspecte cu ANPC si sunt in egala …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *