Berea Lancram de la Borsec vine din satul lui Blaga

spot_img

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Compania Romaqua Group va produce in Lancram bere la PET si cutie, atat cat sa atinga o cota de piata de 5%-10%, in primul an.

In martie anul viitor, Romaqua Group va lansa berea produsa in fabrica pe care o construieste in judetul Alba. In apropiere de comuna natala a poetului si filosofului Lucian Blaga, Lancram, situata intre orasele Sebes si Alba-Iulia, pe un fost izlaz, muncitorii lucreaza de zor. Reprezentantii companiei si-au propus ca, pana de Sarbatori, noua fabrica sa fie ridicata in proportie de 90%.

De ce a fost ales judetul Alba pentru constructia de la zero a fabricii? „Fiind in centrul tarii, este usor din punct de vedere logistic sa se distribuie produsele. In acelasi loc se va afla si depozitul pentru sucurile Giusto si pentru cafea”, ne-a declarat Adrian Teslovan, directorul de marketing al Romaqua Group, compania care imbuteliaza si distribuie apa minerala Borsec, sucurile Giusto si cafeaua Metropolitan.

Hala in care vor fi montate cele doua linii de imbuteliere rivalizeaza ca dimensiune cu un teren de fotbal, avand peste opt mii de metri patrati.

Fiecare dintre cele doua linii de imbuteliere este adusa din Gemania, pe bucati, in 30 de TIR-uri. Una dintre linii va fi destinata PET-urilor, iar cealalta dozelor. In construirea fabricii de bere din Lancram, Romaqua investeste intre 35 si 37 de milioane de euro.

Tehnologia actuala va asigura o capacitate de productie de 1,3 milioane hectolitri pe an, „iar dupa o eventuala extindere, care depinde de cerere, de vanzari si de cresterea pietei, fabrica va putea produce 2,5 milioane hectolitri de bere pe an”, potrivit lui Adrian Teslovan. „Berea la sticla este pasul urmator”, spune reprezentantul Romaqua.

Gustul pe care il va avea berea Borsec nu este deocamdata cunoscut nici de conducerea companiei, deoarece reteta este in proces de elaborare. Ce se stie insa este ca noua bere va „ataca” segmentul mainstream, fiind astfel un competitor pentru marci precum Bergenbier, Golden Brau sau Ciuc.

Cu noul produs, Romaqua isi propune sa castige o cota de 5%-10% din piata berii din Romania chiar din primul an. Intr-o zona unde somajul este destul de redus, producatorul de apa minerala si sucuri a inceput recrutarile pentru 300 de viitori angajati. Oamenii din pozitiile-cheie ale procesului de productie urmeaza deja cursuri in Germania pentru calificare profesionala. Cea mai mare parte a viitorilor salariati va trebui atrasa insa cu salarii mai bune de la alte companii din zona.

La investitiile in ridicarea fabricii se adauga altele necesare pentru lansarea si promovarea noului produs. Daca anul acesta compania a alocat pentru marketing 20 de milioane de euro, anul viitor pe publicitate si promovare va fi cheltuita o suma cu 50% mai mare, de 30 de milioane euro, potrivit lui Adrian Teslovan. In acest context, reprezentantii Romaqua spun ca vor continua sa colaboreze doar cu parteneri media care le impartasesc ideile si valorile.

spot_imgspot_img