In premiera, anul acesta, sub incidenta sarbatorii americane a tarifelor diminuate au intrat in competitie, pe langa comerciantii de produse electronice sau electrocasnice, si cei de cosmetice sau librariile.
Data de 23 noiembrie este data la care Vinerea neagra soseste din nou in magazinele din Romania. Pregatirile au fost facute din timp pana la cele mai mici detalii, iar tintele preferate ale clientilor sunt mall-urile centrale din orasele mari.
In Bucuresti, doua dintre cele mai mari mall-uri au in componenta magazine care au demarat campanii pentru BLACK FRIDAY inca de la jumatatea acestei saptamani. Fie ca pun la dispozitie pliante la intrarea in magazine, ori ca au impanzit interiorul acestora cu bannere si afise, retailerii iau in serios Vinerea neagra, deoarece sunt constienti ca potentialul unei asemenea miscari de marketing este in primul rand de ordin financiar. De asemenea, vitrinele sunt ticsite cu reclame pentru BLACK FRIDAY, iar spoturile video de pe ecranele interioare ruleaza aceleasi campanii animate pentru ziua marilor reduceri.
Ca si anul trecut, magazinele care au pe rafturi produse electronice si electrocasnice sunt primele care se arunca in cursa castigarii unui numar cat mai mare de clienti. Aliniate pe rafturile acestora, laptop-urile reprezinta principala atractie, urmate de tablete si de camerele foto. Desi 23 noiembrie este doar la o zi distanta, semnele cu reducerile care vor urma sunt pregatite sa imbie orice iubitor de gadget-uri.
Clientii intra in magazine, privesc si iau o decizie care va fi pusa in practica in Vinerea neagra. Pentru inceput, retailerii din Bucuresti si-au instruit angajatii sa nu ofere prea multe detalii despre numarul exact in procente al reducerilor care vor fi aplicate per produs cu ocazia BLACK FRIDAY, sporind misterul si marindu-si astfel sansele de a atrage mai multi clienti pe 23 noiembrie.
„Reduceri sigur vor fi pentru aproape toate gamele de produse electronice. Pana acum asta este singura informatie care ni s-a spus de la conducere. Nu ne-au zis exact care vor fi procentele scazute pe laptop-uri sau pe tablete, sau la camere foto. Mai mult ca sigur indicatiile finale si reducerile exacte le vom primi vineri dimineata”, spune un angajat al unuia dintre cei mai mari retaileri de electrocasnice din Romania.
Centrele de informatii din mall-urile bucurestene nu au idee despre promotiile pe care magazinele din incintele acestora le vor aplica cu ocazia Black Friday. Angajatii de aici nu au primit informatii cu privire la ce magazine vor avea reduceri si spun clientilor ca singurii care le pot oferii detalii sunt vanzatorii sau reprezentantii superiori ai magazinelor.
„Noua nu ni s-a transmis nimic din partea magazinelor de aici. Nu stim cine va sarbatori BLACK FRIDAY si nici ce reduceri vor avea, cat de mari vor fi sau alte lucruri legate. Sincer sa fiu mi se pare o prostie cu sarbatoarea asta. Ne-am luat repede dupa americani”, spune un angajat al unui mall din Capitala.
Magazinele cu cosmetice si librariile sarbatoresc in premiera BLACK FRIDAY in Romania
Desi la mijlocul saptamanii o parte din magazinele cu produse electronice si electrocasnice au afisat deja materiale promotionale legate de Vinerea neagra, nu toti retailerii implicati in aceasta sarbatoare se inghesuie sa dea de veste cu privire la acest lucru.
In premiera, magazinele care vand parfumuri vor participa la BLACK FRIDAY in Romania. Cativa angajati ai unui magazin celebru de cosmetice dintr-un mall bucurestean sustin ca anul acesta aproape toate produsele de aici vor beneficia de reducere de 30 – 40 la suta.
„Reduceri vom avea la aproape toate produsele cosmetice din magazin, insa asta abia vineri pe 23. Totusi, clientii vor fi sfatuiti sa intre pe pagina de Facebook a magazinului pentru a putea beneficia de discount-urile noastre. Momentan stiu ca e vorba de 30 sau 40 la suta reducere, dar doar prin Facebook. Mai multe ni se vor spune vineri cand va incepe programul”, sustine o angajata a unui magazin de parfumuri.
Foarte putine magazine de haine se vor alatura celei de-a doua editie BLACK FRIDAY in Romania
Conducerile acestora nu au informat inca angajatii asupra acestor promotii, insa cateva vesti s-au aflat totusi. Cativa angajati au reusit totusi sa isi dea seama de intentiile conducerilor, deoarece, pentru ziua de vineri, 23 noiembrie, au fost anuntati ca programul se va prelungi cu cateva ore.
„De BLACK FRIDAY nu ni s-a spus nimic concret. Oferte mai mult ca sigur vom avea, poate ca nu sub numele campaniei asteia. Stim doar ca seful ne-a spus ca programul se va prelungi cu cateva ore pentru ziua de 23, adica vinerea”, spune un angajat al unui magazin celebru de haine.
Sub semnul misterului raman si dealerii unui brand celebru de tablete si telefoane mobile.”Probabil ca facem, probabil ca nu facem BLACK FRIDAY. Ramane ca o mica surpriza pentru clientii nostri. Ni s-a spus ca un fel de campanie va fi, dar nimeni nu ne-a dat detalii mai multe despre ce produse vor fi reduse si cu cat la suta”, sustine una dintre vanzatoarele magazinului.
Un alt tip de retailer care se va alatura anul acesta campaniei din Vinerea neagra este o librarile cunoscuta din Romania. Reducerile vor fi de 40 la suta pentru fiecare carte cumparata.
„Nu mi s-au trimis inca afise sau alte materiale cu BLACK FRIDAY, dar sigur vom participa la aceasta campanie. Din cate cunosc eu, toate cartile vor avea o reducere de 40 la suta la cumparare, atat in librarii, cat si pe site-ul nostru”, spune vanzatoarea librariei.
Nu numai mall-urile sau spatiul fizic al magazinelor sunt locuri bune de reclama la BLACK FRIDAY in Bucuresti. La iesirile din cele mai importante statii de metrou din oras sunt impartite pliante prin care magazinele online isi anunta arsenalul de reduceri. Pe fluturasii impartiti locurile fruntase ale recomandarilor de preturi sunt tabletele insotite de etichete „BEST BUY”. Specificatiile tehnice ale acestor gadget-uri sunt aliniate meticulos sub poza produslui, insa pretul lipseste.
Cea de-a doua editie a BLACK FRIDAY din Romania va debuta vineri, 23 noiembrie, si se va incheia in aceeasi zi la miezul noptii. Gamele de produse care vor intra sub incidenta acestor reduceri sunt numeroase, iar promotiile aplicate sunt construite in asa fel incat sa satisfaca orice client cu aproape orice venit.
Originea sarbatorii marilor reduceri de o zi
BLACK FRIDAY este o sarbatoare americana care a reusit sa se impuna pe majoritatea pietelor din lume. Sub aspectul reducerilor substantiale la diverse produse, retailerii reusesc sa atraga foarte multi clienti ce sunt dispusi sa scoata din buzunar sume de bani pentru laptop-uri, televizoare, monitoare, masini de spalat, tablete, telefoane mobile sau console video.
Ideea unei zile in care reducerile se aplica pentru toate produsele de pe rafturi incanta clientii magazinelor, deoarece, cu reduceri de 30, 40 sau chiar 50%, atat magazinele, cat si cumparatorii, reusesc sa iasa in castig. Pe de o parte, orice client plateste mai putin decat se astepta pe produsul dorit, in timp ce magazinul care vinde produsul reuseste sa castige la cantitatea mai multor bunuri vandute.
Cele mai castigate din afacerea BLACK FRIDAY sunt magazinele online, deoarece comenzile pot fi facute cu usurinta cu ajutorul paginilor de internet ale acestora. Clientul nu mai este nevoit sa se deplaseze intr-un spatiu fizic, iar magazinul castiga timp si rapiditate odata cu livrarile deja plasate.
Nici magazinele clasice nu se pot plange ca vanzarile nu merg bine in singura zi din an in care reducerile sunt cele mai consistente, insa de cele mai multe ori cumpararea unui produs cu ocazia BLACK FRIDAY devine pentru client o cursa contratimp pe care trebuie sa o castige in dauna competitorilor sai.
Romania a sarbatorit BLACK FRIDAY pentru prima data in anul 2011. Retailerii online, magazinele de electrocasnice si distribuitorii de produse IT&C, electronice si electrocasnice au avut de castigat, unii mai mult, iar altii mai putin. Cert este ca toata piata a avut de castigat de pe urma sarbatorii americane imprumutate cu succes si in Romania.
Probleme au existat la primul BLACK FRIDAY din Romania pentru magazinele care nu au fost suficient de bine pregatite in ceea ce priveste stocurile de produse. De asemenea, retailerii online au intampinat dificultati in plasarea comenzilor, dar si in fluidizarea acestui proces. Unii s-au dovedit a fi invinsi deoarece numarul mare de comenzi plasate a facut ca serverele acestora sa cada, ceea ce a dus la pierderea clientilor si evident a unor sume consistente de bani.
In esenta BLACK FRIDAY este o cursa pentru vanzator, care trebuie sa isi vanda produsele aflate sub promotie in timp util, dar si pentru cumparator, care trebuie sa isi aleaga cu grija bunurile dorite. Oricine a cumparat produse de Vinerea neagra stie din proprie experienta ca rabdarea in aceasta zi este o virtute, iar o buna planificare si nervi de otel pot fi calitati rasplatite cu achizitionarea unor chilipiruri in singura zi din an in care oricine poate pleca acasa fericit, dar si cu bani in …