Bucurestenii vor plati transportul aproape gratuit al ilfovenilor. CFR Calatori, concurata cu tarife de dumping de catre RATB

Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat infiintarea mai multor linii RATB intre Bucuresti si localitatile din Judetul Ilfov si suplimentarea autobuzelor pe liniile existente, cu toate ca nici necesarul actual de transport al Capitalei nu este asugurat in mod decent cu actualul parc circulant al regiei de transport de suprafata.
In prezent, RATB opereaza 18 linii preorasenesti, iar numarul acestora ar urma sa ajunga la 52. O prima problema care se pune este legata de faptul ca bugetul Bucurestiului, prin taxele si impozitele pe care le platesc locuitorii Capitalei, va suporta transportul public pentru ilfoveni, prin subventie. Asta in conditiile in care nici Consiliul Judetean Ilfov, nici primariile din judet nu vor participa la acoperirea subventiei.
Si aceasta nu va fi deloc mica, din moment ce tarifele percepute vor fi ridicol de scazute. Un bilet ar urma sa coste 1,50 lei, abonamentul lunar pe o linie preoraseneasca – 35 de lei, cu reducere de 50% pentru categoriile care beneficiaza de reducere si pe liniile RATB din Bucuresti (elevi, studenti, donatori de sange), abonamentul lunar pe doua linii (o linie preoraseneasca si o linie urbana) – 95 de lei, cu reducere de 50% pentru categoriile mentionate si abonamentul general pe toate liniile in Bucuresti si in judetul Ilfov – 125 de lei, cu reducere de 50% pentru elevi, studenti si donatori de sange. In cazul liniilor urbane prelungite, tarifele au aceeasi valoare ca in zona orasului, se precizeaza in hotararea adoptata de consilierii municipali. Tarifele pentru calatoriile preorasenesti vor fi reduse si pentru ca Bucurestiul are cele mai ieftine bilete de transport din tara, ele nefiind scumpite ani la rand din considerente electorale.
Concurenta neloiala
Apoi apare o alta problema, legata de concurenta neloiala, de dumping, pe care o va face RATB firmelor private, care au castigat la licitatie traseele, dar si CFR Calatori si altor operatori feroviari, privati. Societatea de transport feroviar de stat va fi concurata pe traseele spre Buftea, Peris sau Chitila. Alte localitati din Ilfov, cum ar fi Pantelimon, Varteju, Bragadiru sau Chiajna ar urma sa fie legate de Bucuresti prin proiectul derulat de CFR SA privind introducerea de trenuri pe centura feroviara a Capitalei.
In conditiile in care un bilet de tren costa patru lei, iar o calatorie cu liniile preorasenesti doar 1,5 lei, evident ca grosul navetistilor va prefera autobuzul in detrimentul trenului, chiar daca trasportul feroviar reprezinta tendinta europeana, nu cel rutier.
Deja, …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *