CCR dezbate astazi sesizarile PNL, USR si ICCJ la legile justitiei

spot_img

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Parlamentarii PNL si USR au anuntat in 29 martie ca au contestat din nou la Curtea Constitutionala (CCR) cele trei legi ale justitiei – Legea 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, Legea 304/2004 privind organizarea judiciara si Legea 317/2004 privind organizarea si functionarea Consiliului Superior al Magistraturii (CSM), potrivit news.ro.
„Am sesizat din nou CCR, pentru ca, in mod evident, ceea ce au facut colegii din majoritatea parlamentara, respectiv cei de la PSD-ALDE-UDMR, in procedura de reexaminare, nu are nicio legatura cu ceea ce a scris CCR in cele trei decizii”, a spus deputatul PNL Gabriel Andonache.
PNL si USR au gasit 37 de motive de neconstitutionalitate, dintre care 22 la legea 303/2004 privind statutul magistratilor.
In sesizarea referitoare la modificarea Legii 303/2004, PNL si USR spun ca Parlamentul a depasit limitele stabilite prin decizia CCR nr. 45/2018, modificand si alte dispozitii care nu se afla in legatura indisolubila cu prevederile declarate neconstitutionale, fapt care atrage incalcarea art. 147 alin. (4) din Constitutie.
Documentul arata, intre altele, ca dispozitiile regulamentare incalcate, art. 134 din regulamentul Camerei Deputatilor si art. 149 din Regulamentul Senatului, contin dispozitiile exprese referitoare la competenta exclusiva de dezbatere si adoptare a raportului de specialitate in procedura de reexaminare dupa declararea ca neconstitutionala a unei legi.
„Nu exista niciun text regulamentar derogatoriu de la aceste norme regulamentare cu caracter imperativ. Mai mult, mentionam ca niciun obiectiv din cele prezentate in art. 1 al Hotararii Parlamentului nr. 69/2017 privind constituirea Comisiei speciale comune a Camerei Deputatilor si Senatului pentru sistematizarea, unificarea si asigurarea stabilitatii legislative in domeniul justitiei nu prevede competenta acestei comisii de a dezbate si adopta un raport cu privire la legea de modificare a Legii nr. 303/2004 in procedura de reexaminare. Suntem in situatia incalcarii evidente a principiului legalita?ii derivat din dispozitiile art. 1 alin. (5) din Constitutie potrivit caruia „in Romania, respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor este obligatorie” deoarece dispozitiile regulamentelor parlamentare au caracter infraconstitutional, fiind aplicabila, de-a intregul, obliga?ia constitu?ionala eviden?iata anterior. Termenul de 3 zile intre data distribuirii raportului si data detbaterilor, prevazut de dispoziaiile 69 coroborate cu art. 117 din Regulamentul Camerei Deputatilor si de dispozitiile art. 98 coroborate cu art. 113 din Regulamentul Senatului, nu a fost respectat”, scrie in document.
Suntem in situatia incalcarii evidente a principiului legalitatii derivat din dispozitiile art. 1 alin. (5) din Constitutie potrivit caruia „in Romania, respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor este obligatorie” deoarece dispozitiile regulamentelor parlamentare au caracter infraconstitutional, fiind aplicabila, de-a intregul, obligatia constitutionala evidentiata anterior.
„Termenul de 3 zile intre data distribuirii raportului si data dezbaterilor, prevazut de dispozitiile 69 coroborate cu art. 117 din Regulamentul Camerei Deputatilor si de dispozitiile art. 98 coroborate cu art. 113 din Regulamentul Senatului, nu a fost respectat. (…) Parlamentul a depasit limitele stabilite prin Decizia Curtii nr. 45/2018, modificand si alte dispozitii care nu se afla in legatura indisolubila cu prevederile declarate neconstitutionale, fapt care atrage incalcarea art. 147 alin. (4) din Constitutie.”, se mai arata in document.
De asemenea, sesizarea la CCR cu privire la Legea pentru modificarea Legii nr.304/2004 privind organizarea judiciara reclama in principal incalcarea art. 1 alin.(5), si ale art.147 alin. (2) si (4) din Constitutie.
„Faptul ca Parlamentul a infiintat o Comisie comuna a Camerei Deputatilor si Senatului pentru sistematizarea, unificarea si asigurarea stabilitatii legislative in domeniul justitiei si faptul ca in aceasta Comisie se dezbat legi de modificare si completare a Legii nr. 303/2004, 304/2004 si 317/2004 nu se poate constitui intr-un argument pentru a justifica adoptarea de amendamente de corelare intre dispozitiile celor trei legi de modificare si completare, corelarile putand fi realizate numai cu dispozitii din fondul activ al legislatiei. Numai o astfel de interpretare poate sa fie acceptata prin raportare la competenta CCR de a verifica constitu?ionalitatea legilor adoptate de Parlament, in special prin raportare la art. 1 alin. 5 din Con stitutia Romaniei care prevede faptul ca in Romania, respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor este obligatorie.”, se arata in aceeasi sursa.
La sesizarea vizand legea nr.317/2004 privind organizarea si functionarea Consiliului Superior al Magistraturii, PNL si USR reclama incalcarea dispozitiilor art.1 alin.(5), art. 69 alin. (2), art. 133, alin (1) si ale art.147 alin. (2) …

spot_imgspot_img