Ce nu trebuie sa faci cand ti se retine carnetul de sofer in UE

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Aproape 1.200 de romani au ramas fara permis de conducere in diverse state europene, in ultimul an. Potrivit statisticilor Politiei Rutiere, este vorba despre 1156 de soferi romani sanctionati in perioada 2008-2009.
In medie, in fiecare zi raman fara dreptul de a conduce doi, chiar trei romani.

Cele mai multe permise au fost retinute in Italia, acolo unde si comunitatea de romani este numeroasa. In aceasta tara au fost retinute circa 40 la suta din totalul permiselor de la nivel european. Politistii bulgari au retinut alte 30 la suta dintre permise.

Procedurile la nivel european prevad ca cei care dispun masura retinerii per?misului intr-un stat sa comunice masura autoritatilor din statul a carui ceta?tenie o are soferul sanctionat. Ast?fel, dupa ce este ridicat permisul intr-un stat european, documen?tul, impreuna cu justificarea ma?surii, este inaintat Directiei Politiei Rutiere. De aici, permisul este trimis in localitatea in care domiciliaza soferul.

Surpriza: strainii au „repatriat” permisele

Pana la momentul in care Romania a intrat in Uniunea Euro?peana, soferii ramasi fara permis pe sosele din afara tarii obisnuiau sa il declare pierdut, la intoarcere. In baza unei declaratii pe proprie raspundere, publicata in Monitorul Oficial, soferii reuseau sa obtina un nou document, cu care circulau apoi nestingheriti, oriunde. Dupa aderare, insa, masurile luate pe teritoriul UE sunt comunicate si autoritatilor romane. Asa se face ca, in mai multe cazuri, la birourile Politiei Rutiere au sosit permise ridicate in UE, in conditiile in care titularii le declarasera furate si aveau deja un alt rand de permis. In aceste conditii, politistii au deschis dosare penale pentru fals in declaratii impotriva respectivilor soferi.

Atentie la amenzi: unii retin masina, altii obiecte de valoare

Ceea ce nu cunosteau, probabil, romanii care isi dadeau permisul disparut pentru a scoa?te altul, era ca dreptul lor de a conduce nu le afecta de?cat deplasarea pe teritoriul sta?tului unde a fost data sanctiunea. Practic, masura dispusa pe teri?toriul Italiei, spre exemplu, nu ii impiedica sa conduca la Bucuresti, pentru ca se aplica prin?cipiul teritorialitatii, ca zona de competenta a politiei ru?tiere.

In ceea ce priveste amenzile date in statele UE, acestea in?tra in baze de date electronice. Politistii din teren verifica automat daca nu ai achitata amenda si iti pot retine masina pana platesti.

Politistii maghiari au chiar dreptul sa iti ia un bun din masina, in valoa?rea amenzii. Evaluarea se face aproximativ.

Pentru ca agentii de circulatie romani nu au laptopuri in care sa sto?cheze si sa verifice amenzile, vor fi facute demersuri de recunoastere reciproca a amenzilor.

Masura ar urma sa fie promovata prin MAE, banii din amenzi urmand sa se duca la bugetul statului unde se plateste amenda. Romanii ar fi cei avantajati, spun politistii, pentru ca ar avea posibilitatea, pentru sanctiuni identice, sa plateasca amenda in tara lor, dar la nivelul punctelor amenda din Romania.

spot_img