Cercetatorii NASA au descoperit o noua metoda de detectare a osteoporozei

Foto: REUTERS/NASA
Oamenii de stiinta de la NASA au descoperit o noua metoda de detectare a osteoporozei, in stadii timpurii ale maladiei. Noul test, care a fost conceput pentru astronauti, intrucat si ei pot suferi pierderi ale masei osoase din cauza microgravitatiei de la bordul vehiculelor spatiale, consta in detectarea urmelor de calciu in urina, informeaza bbc.co.uk.Tehnica dezvoltata de savantii de la NASA in colaborare cu cercetatorii de la Arizona State University are la baza analiza izotopilor de calciu – atomi ai elementului chimic Calciu – derivati din masa osoasa, care au fiecare un numar specific de neutroni.Echilibrul dintre acesti izotopi diferiti sau abundenta lor se schimba atunci cand osul este distrus sau resudat si indica astfel aparitia unor modificari in stadii timpurii ale densitatii osoase.Testarea s-a facut pe 12 voluntari sanatosi care au acceptat sa ramana la pat timp de 30 de zile. Sederea prelungita la pat cauzeaza diminuarea masei osoase.Metoda savantilor a detectat diminuarea masei osoase dupa doar o saptamana de odihna la pat, cu mult timp inainte ca modificarea densitatii osoase sa poata fi detectata cu tehnicile medicale conventionale de radiografiere.In plus, spre deosebire de alte teste biochimice create pentru a detecta scaderea masei osoase cu ajutorul unor markeri sangvini ce indica o fluctuatie …