Coca-Cola a pierdut titlul de cel mai valoros brand din lume

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Potrivit raportului Interbrand, compania care a realizat topul celor mai valoroase branduri incepand cu anul 2.000, Coca-Cola si-a pierdut titlul de cel mai valoros brand din lume, fiind depasita de Apple si Google si ajungand astfel pe locul trei, relateaza New York Times.?
Raportul Interbrand tine cont de performantele financiare ale companiilor, iar plasarea Apple pe primul loc nu este o surpriza pentru specialisti. „Urcarea pe locul intai era o chestiune de timp”, a spus Jez Framton, global chief executive la Interbrand.?
Compania Coca-Cola s-a plasat timp de 13 ani la rand pe primul loc in topul celor mai valoroase branduri din lume. Valoarea companiei Apple a fost evaluata la 98,3 miliarde de dolari, in timp ce valoarea companiei Coca-Cola este de 79,2 miliarde.?
Top 10 este dominat de companii din sectorul IT. Locul al patrulea revine grupului IBM, cu o valoare a brandului de 78,8 miliarde de dolari, urmat de Microsoft, cu 59,54 miliarde de dolari, scrie Mediafax.
Locul sase este ocupat de General Electric (46,9 miliarde de dolari), urmat de McDonald”s (42 miliarde de dolari).Urmatoarele doua pozitii revin unor giganti din industria IT: Samsung este pe locul 8, cu un brand evaluat la 39,6 miliarde de dolari, urmat de Intel, cu 37,2 miliarde de dolari. Cele doua companii au facut schimb de locuri fata de raportul din 2012.
Locul al zecelea revine marcii Toyota, evaluata la 35,3 miliarde de dolari.
„Marci precum Apple, Google si Samsung ne schimba comportamentul: cum cumparam, cum comunicam unii cu altii, influentand chiar si daca vorbim sau nu unii cu altii. Au schimbat literalmente modul in care ne traim vietile”, a declarat directorul general global al Interbrand, Jez Frampton, citat de New York Times.
In acest context, Facebook a urcat 17 pozitii in topul celor mai valoroase 100 de branduri pana pe 52, de pe locul 69 in 2012, anul cand a debutat in top. Brandul Facebook este evaluat la 7,7 miliarde de dolari.
La polul opus, BlackBerry a disparut din lista, dupa ce a cazut anul trecut de pe locul 56 pana le 93. Marca Nokia se plaseaza in acst an pe locul 57, evaluata la 7,4 miliarde de dolari, dupa ce a fost cotata pe locul 19 in 2012 si pe 14 in anul anterior.
In sectorul auto, Chevrolet debuteaza in topul brandurilor pe locul 89, evaluata la 4,5 miliarde de dolari, prima marca a General Motors care intra in primele 100 din lume.
Toyota, cea mai cunoscuta marca auto, cotata pe locul 10, este urmata indeaproape de Mercedez-Benz (locul 11, 31,9 miliarde de dolari) si BMW (locul 12, 31,8 miliarde de dolari).

spot_img