Contributia turismului romanesc in PIB este mult sub media mondiala

Contributia turismului romanesc in PIB este mult sub media mondiala / FOTO: http://ponturibune.ro

“In alte tari din regiune contributia turismului la PIB este cu mult mai mare. In Croatia este de 11,9%, in Ungaria de 5,8%, iar in Bulgaria, de 3,8%. Numarul de angajati in turism, in Romania, este de 2,3% din totalul salariatiilor, adica aproximativ 193.000, in timp ce la nivel mondial media celor care lucreaza in turism este de 13,9%. In Romania, nu avem, din pacate, date statistice exacte, de cele mai multe ori trebuie sa ne bazam, in analize, pe datele institutiilor internationale. Romania se afla pe locul al 68-lea intr-un clasament privind competitivitatea turismului in 140 de tari publicat in raportul pe 2013 al Forumului Economic Mondial (World Economic Forum,WEF), ceea ce spune multe”, a precizat Calin Ile, in deschiderea primului colocviu CAESAR “Turism in Romania 2030″.Cele 140 de state incluse in raport sunt clasate in functie de paisprezece indicatori privind competitivitatea in domeniul turismului, precum legislatia, sustenabilitatea in politicile de mediu, nivelul de sanatate si igiena, infrastructura pentru transporturi, resursele umane, naturale si culturale. La nivel european, Romania ocupa locul al 35-lea, din cele 42 de state evaluate, lista fiind incheiata de Republica Moldova. Top 10 tari din Europa cuprinde Elvetia, Germania, Austria, Spania, Marea Britanie, Franta, Suedia, Olanda, Islanda si Finlanda.”In Romania nu avem, inca, o Lege a turismului. Nu avem promovare, la acest capitol, fiind, conform aceluiasi clasament, pe locul 123 din 140 de tari. Nu avem statistici coerente. Nu avem un management al destinatiilor turistice. Nu avem un centru de conferinte conform normelor internationale. Dar va avem pe voi, tinerii care ati studiat in strainatate si care doriti sa va implicati in dezvoltarea turismului romanesc”, a precizat Calin Ile.Liga Studentilor Romani din Strainatate si Clubul Young Skal au organizat primul colocviu al Centrului pentru Acces la Expertiza Studentilor si Absolventilor Romani (CAESAR) “Turism in Romania 2030″, pentru definirea principalelor prioritati de dezvoltare si promovare a turismului.”Romania are, la Autoritatea Nationala pentru Turism, inca destul de multi bani de cheltuit pentru promovare si se chinuie de ani buni sa ii cheltuie si daca nu ii cheltuie in cateva luni, ii va pierde. Daca as putea sa dispun eu de o parte din acesti bani, as investi in diaspora, in expati”, a spus Dragos Anastasiu, presedintele Eurolines Romania.Colocviul CAESAR, organizat cu sprijinul Ministerului Economiei, este considerat un prim pas in conceperea unei strategii de dezvoltare pe termen lung a industriei turistice, oferind tinerilor pasionati de turism oportunitatea de a se implica in gasirea unor solutii viabile pentru principalele probleme cu care se confrunta turismul …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *