Corina Cretu critica din nou Guvernul: Uneori sunt exasperata de ritmul lent in care Romania atrage fondurile UE pentru infrastructura

Intrebata despre turneul efectuat de premierul Viorica Dancila, Corina Cretu a raspuns ca orice tara trebuie sa atraga investitori straini pentru a se dezvolta economic, adaugand, insa, ca principala preocupare ar trebui sa fie banii gratuiti de la UE.
“Orice tara trebuie sa atraga investitori straini pentru a participa la dezvoltarea economica, dar sigur aici cred ca principala preocupare ar fi aceea de a cheltui in primul rand banii gratuiti oferiti de UE prin proiecte. Eu as merge pentru accelerare mai rapida a banilor europeni si a vorbi despre aceste parteneriate public-private,?pentru care statul va plati, cetatenii vor plati, dupa ce ne vom cheltui alocatia pe care o avem de la Uniunea Europeana. Avem miliarde de euro care asteapta la Bruxelles”, a spus Corina Cretu.
“Mi-am facut datoria de a avertiza statele membre, nu e numai Romania avertizata. Suntem undeva pe la media UE (ca grad de absorbtie a fondurilor europene, n.r.). Ideea e ca nu avem prea mult timp. Avem multe intarzieri si datorita adoptarii tarzii a legislatiei. Eu nu am pus nicio clipa toate intarzierile pe seama guvernelor.?Dar, pe de alta parte, sigur ca uneori sunt exasperata, dar nu numai in Romania, de ritmul lent, mai ales in domeniul infrastructurii de transport”, a completat Corina Cretu.?
Comisarul European a amintit faptul ca a avertizat ca Romania va fi sanctionata de Curtea de Justitie a Uniunii Europeane din …