Cristiano Ronaldo este cu adevarat “”galactic””: cea mai stralucitoare galaxie din Univers a fost botezata dupa starul lui Real Madrid

Publicat la: 18.06.2015 07:51 Ultima actualizare: 18.06.2015 07:52

O echipa internationala de astronomi a descoperit galaxia cea mai luminoasa si mai stralucitoare din Univers, numita prescurtat CR7, care are inclusiv indicii ale primelor stele formate dupa Big Bang, a anuntat miercuri Universitatea din Lisabona, transmite EFE.

Numele stiintific complet al galaxiei este COSMOS Redshift 7, a carui versiune prescurtata, CR 7, este o aluzie la “cel mai stralucitor astru” al fotbalului portughez, Cristiano Ronaldo.
CR7 este de trei ori mai stralucitoare decat galaxia Himiko, detinatoarea recordului in domeniu pana in acest moment, si se afla la 13 miliarde de ani lumina de Terra, potrivit unui comunicat de presa al institutiei de invatamant superior din capitala portugheza.

“Am decis sa urmam o cale diferita fata de restul lumii si am realizat o harta a marilor regiuni ale cerului. Stiam ca riscul de a cauta acolo unde nu o facea nimeni altcineva putea fi usor compensat de descoperiri neasteptate”, a declarat conducatorul colectivului de cercetatori, portughezul David Sobral.
In afara de galaxia cea mai luminoasa, acesti experti au mai facut o importanta descoperire, catalogata drept “Sfantul Graal al astronomiei”, …