Criza economica deblocheaza traficul in marile orase

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Tot mai multi romani renunta la contractele de leasing sau folosesc transportul in comun in loc de taximetre.

Criza economica deblocheaza traficul din marile orase. Daca, pana acum cateva luni, strazile Bucurestiului – considerat cel mai aglomerat orasal tarii – erau intesate de masini, de acum politistii spun ca au ramas doar cateva intersectii „dureroase”, la ore de varf.

Cauze sunt mai multe, insa toate se leaga de lipsa banilor: masinile achizitionate „pe firma” s-au imputinat, bugetele familiale pentru combustibil sunt mai mici, iar multi dintre cei care au cumparat autovehicule in leasing incep sa renunte la ele pentru ca nu-si mai permit sa plateasca ratele.

Strazi tot mai libere

Situatia este certificata de politistii de la Brigada Rutiera. „A scazut vizibil numarul de masini care circula pe strazile Capitalei. Daca pana acum mai toate arterele principale ale orasului erau intesate de vehicule pe tot parcursul zilei, acum au ramas doar cateva artere sau intersectii in care traficul este mai aglomerat doar dimineata si seara, au precizat politistii. Unul dintre motivele scaderii valorilor de trafic ar fi – in opinia acestora – si faptul ca bucurestenii au re nuntat sa mai foloseasca masina pentru o parte din deplasarile in oras.

Mihai Vladarau, purtatorul de cuvant al Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB), admite, la randul sau, ca in ultima luna s-a circulat mai usor prin oras. „Se vede cu ochiul liber ca a scazut numarul masinilor private, iar asta a condus la o circulatie mai fluenta a mijloacelor de transport RATB. Se observa si o tendinta de crestere a numarului calatorilor”, a comentat acesta.

Taximetristii nu au insa mari motive de bucurie. „Au scazut si numarul de comenzi, si incasarile. Criza a culminat in luna ianuarie, care a fost cea mai proasta de cand fac eu taximetrie, de 20 de ani”, se plange Gheorghe Ciocea, de la firma Taxi Cobalcescu.

* Pe de alta parte, vanzarile de autoturisme noi au scazut anul trecut cu 8,6%, la circa 285.500 de unitati, in timp ce inmatricularile masinilor la mana a doua au crescut cu 150%, ajungand la 300.000. Dupa triplarea taxei de poluare pentru masinile second-hand, vanzarile au scazut cu peste 50%.

In aceasta vreme, tot mai multi romani incearca sa scape de autovehiculele luate in leasing. Site-urile de profil sunt intesate de anunturi. Spre exemplu, Bogdan vrea sa renunte la un Renault Symbol si, implicit, la leasingul care-i scoate lunar 192 de euro din buzunar. Asta, desi a achitat, pana acum, 40% din valoarea masinii. Motivul e simplu: are o agentie imobiliara in Brasov care n-o duce prea bine de vreo patru luni incoace.

spot_img