Cu un plus de 18% la semestru, producatorul de lactate Covalact intra pe piata deserturilor

Covalact Covasna, unul dintre principalii producatori de lactate de pe piata locala, cu afaceri de 10 mil. euro in primele sase luni, in crestere cu 18% fata de aceeasi perioada din 2006, isi va extinde, in cea de-a doua parte a anului, portofoliul de produse cu o gama de deserturi din branza proaspata. “Am decis sa investim in achizitionarea unei noi linii de productie destinata deserturilor din branza, care va intra in functiune in luna septembrie. Exista suficient loc pe piata pentru aceste produse din ce in ce mai cautate in ultima perioada”, a declarat Ioan Balan, directorul general al companiei, care o si controleaza.

Covalact nu este singurul producator de lactate care a luat decizia de a produce deserturi din branza proaspata pe plan local, printre jucatorii care isi impart acest segment numarandu-se si companiile Friesland si LaDorna.

Laptele si deserturile pe baza de lapte s-au numarat anul trecut printre cele mai dinamice categorii din piata bunurilor de larg consum, inregistrand vanzari in crestere cu 60% comparativ cu anul precedent, potrivit datelor companiei de cercetare a pietei MEMRB Retail Tracking Services.

“Productia fizica a crescut in prima parte a anului la majoritatea produselor proaspete. La smantana, productia a crescut cu 25%, pana la 3 tone de smantana pe zi, iar productia de lapte proaspat a crescut cu 9% deoarece am inregistrat cresteri ale cererii pe aceste segmente. Singurul produs la care nu am crescut a fost untul”, a spus Balan.

Potrivit directorului general al Covalact, capacitatea de productie a fabricii este in prezent de 200.000 de litri de lapte pe zi.

Compania va realiza anul acesta investitii in valoare de 3 milioane de euro, o mare parte din aceasta suma fiind directionata spre cresterea capacitatii de productie prin achizitionarea de noi echipamente. Covalact va investi in jur de 200.000 de euro pentru promovarea produselor din portofoliu.

Covalact, care detine o cota de piata de 2 % si un portofoliu alcatuit din 16 tipuri de produse, a inregistrat in prima jumatate a anului o cifra de afaceri de 33,5 mil lei (10 mil. euro), in crestere cu 18% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, si un profit net de 1,9 mil. lei (aproximativ 570.000 euro), fata de doar 1,2 mil. lei (circa 360.000 euro), crestere de 50% comparativ cu 2006.

Rezultatele inregistrate in primul semestru al anului depasesc estimarile initiale ale companiei, care vizau pentru intreg anul o crestere de 5% comparativ cu 2006. “Cresterea pe care Covalact o va obtine anul acesta va depasi 15%. Aceasta se datoreaza cresterii preturilor la materia prima”, a spus Balan.

Potrivit reprezentantului Covalact, in primele sase luni un litru de lapte a fost achizitionat de la fermieri in medie cu 0,8 lei, cu 0,12 lei mai mult decat in aceeasi perioada a anului precedent, pe fondul secetei. Aceasta a favorizat si o crestere a pretului la laptele praf, de la 7,6 lei pe kilogram anul trecut la 8,5 lei anul acesta.

“Un kilogram de lapte praf depaseste in prezent suma de 9 lei pe kilogram”, a spus el.

Preturile produselor Covalact au crescut cu 6% pana in prezent, iar Balan estimeaza ca acestea ar mai putea creste cu alte 10-12% pana la sfarsitul acestui an.

In 2006, Covalact a avut o cifra de afaceri de 15 milioane de euro, cu 10% mai mare decat rezultatul inregistrat in anul precedent, si si-a dublat profitul fata de 2005 pana la 745.000 de euro.

Piata produselor lactate va creste anul acesta in medie cu peste 12-15% comparativ cu 2006, vanzarile de lactate putand sa depaseasca astfel un miliard de euro.

Principalii jucatori din piata locala a lactatelor sunt Friesland, Danone, LaDorna, Hochland, Albalact si Covalact.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *