Cum mananci dulciuri fara sa te ingrasi?

Poti manca dulciuri fara sa te ingrasi? Sau le poti manca in conditiile in care progresezi spre fizicul pe care ti-l doresti? Nutritionistul Cristian Margarit sustine ca exista mai multe situatii in care te poti bucura si de prajituri, inghetata sau alte bunatati, in siguranta.
Dulciurile sunt, in general, o combinatie de zahar, faina si grasimi procesate. Deci calorii goale, cele mai importante surse ale bolilor omului modern, ale obezitatii si dezechilibrelor alimentare. Pentru ca primeste doua surse de energie intr-o forma extrem de concentrata corpul nostru primeste si un semnal pentru a stoca aceasta energie, marind nu doar sinteza si depunerea grasimilor ci si apetitul, pofta de a manca mai mult. Dulciurile pot contine si nenumarate componente artificiale: arome alimentare, potentiatori de gust, aditivi, conservanti.
Ti se pare ca ai noroc
Acele persoane care pot manca orice fara sa se ingrase au un a”talent” dat de o asimilare scazuta si a”arderi” foarte bune. Pe termen scurt si mediu pare sa functioneze la multi, mai ales la o varsta mai tanara. Dupa o vreme chiar si acestia constata ca fara sport si o nutritie sanatoasa corpul pierde masa musculara si acumuleaza grasime, ajungandu-se la o forma de tip a”skinny fat”. Apoi, dincolo de forma fizica, apar probleme de sanatate din cauza aportului crescut de carbohidrati procesati si grasimi nesanatoase.
Le mananci dupa antrenament
In acest moment corpul si-a consumat o buna parte din rezervele de energie de scurta durata si abia incepe sa mobilizeze grasime de rezerva in cantitati suplimentare. Chiar daca acum ai avea nevoie de proteine de calitate, antioxidanti, nutrienti cu efect antiinflamator si alcalinizant, vitamine, minerale, strict din punct de vedere al ingrasarii te poti abate de la dieta fara sa suporti consecintele imediate. Cu cat ai o masa musculara mai mare cu atat poti a”prelua” mai multa glucoza fara sa intri in zona de stocare a grasimilor.
Desi dimineata este un moment similar, poate ar fi mai bine sa faci un antrenament usor si sa mananci a”curat”. O solutie a”de avarie” este sa treci imediat la miscare dupa ce te-ai trezit ca ai mancat deja dulciuri sau alimente a”nepermise”. Asta va duce la o echilibrare hormonala mai rapida si la arderea caloriilor suplimentare.
Mananci dulciuri a”de dieta”
“Aici ma refer la cele cu un continut caloric scazut, dar cu gustul si textura cat mai asemenatoare cu originalul. Nu as pune in aceasta categorie specialitatile pentru diabetici, care, desi au un IG scazut vin cu prea multa fructoza si poliolii cu efectele secundare binecunoscute. Ramanem deci la retete de dulciuri facute in casa, cu indulcitori siguri”, explica Cristian Margarit.
Reduci alte surse de carbohidrati si grasimi
Din pacate nu prea mai ramane loc pentru cereale, nuci, seminte, fructe, legume, chiar daca acestea ar aduce si substante foarte utile corpului. Grasimile care vor ramane in dieta trebuie sa contrabalanseze aportul de uleiuri rafinate- deci omega 3 de calitate. Astfel ne trebuie o proteina a”slaba” (peste, vita, pasare, iaurt), surse de fibre (salate, vegetale fibroase) si omega 3 (din nou pestele oceanic sau suplimentele cu omega 3). Totusi, nu poti face asta prea des pentru ca inclini balanta spre …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *