Cum se vad clientii romani din varful imperiului BMW

spot_img

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Daca occidentalii sunt mai interesati de serviciile de care bene?ficiaza dupa ce cumpara un autoturism de lux, clientii din Romania prefera sa plateasca dobanzi cat mai mici, a povestit pentru RL un roman care face parte din conducerea BMW Germania.
Autoturismele second-hand provenind din Germania au avut intotdeauna o reputatie buna printre romani. Desi au uneori la bord si 150.000 de kilometri, cele mai multe dintre masini arata aproape ca noi. Cum reusesc proprietarii germani ceea ce pentru noi pare o performanta? Raspunsul nu tine, asa cum ne-am astepta, doar de numarul de gropi in asfalt, ci si de mentalitate.
George Poparlan este un brailean? care a ajuns acum unul dintre managerii de dezvoltare ai BMW Germania pentru Europa de Est, Africa si Orientul Mijlociu. El ne-a explicat – cunoscand, practic, ambele tabere – care sunt filosofia germanului si cea a romanului in raport cu autoturismul pe care-l conduce. Romanii sunt mai atenti sa aiba o rata lunara mica si mai putin interesati sa obtina servicii de calitate. a”In Vest, se pune accent pe serviciile pe care le inglobeaza un serviciu financiar, respectiv servicii de asigurare, masini de inlocuire oferite in perioada cat autoturismul este in reparatii, prioritate si chiar gratuitate la service. Sunt multe facilitati de care clientul este atras”, a precizat Market Development Manager EMEA Region pentru BMW Germania. Acronimul EMEA se refera la Europa, Orientul Mijlociu si Africa.
Lucrurile stau cu totul altfel in Romania. Iar aceasta abordare nu are nici o legatura cu veniturile noastre, mai preocupati de rata lunara sunt si cei care isi permit sa cumpere masini de la 50.000 de euro in sus. a”Diferenta nu tine de potenta financiara a clientului, mai ales in cazul segmentului premium, ci de mentalitate. Si in cazul unor clienti mai importanti, in Vest merg pe serviciile de finantare, aici aleg varianta cu rata mai mica. Chiar si un birou notarial, unul de avocatura sau o companie multinationala aleg aceasta din urma optiune. In Europa de Vest, masinile cu o vechime de trei-patru ani sunt mult mai intretinute decat cele din Europa de Est, pentru ca acolo leasingul operational este mult mai des folosit. Asta inseamna ca prin produsul de finantare clientii beneficiaza de asigurare CASCO, garantie extinsa si alte servicii ce reduc gradul de uzuraa”, a precizat George Poparlan.
Mai mult, occidentalul prefera leasingul operational, care presupune ca la finalul perioadei de finantare, in general de patru ani, renunta la autoturism. Practic, acesta plateste o chirie pentru utilizarea masinii, iar la final opteaza pentru un vehicul nou si o noua chirie. In Romania, clientul alege mai mult leasingul executiv, atunci cand la sfarsit clientul devine proprietarul masinii.
George Poparlan considera ca in acest fel un client din Occident va circula intotdeauna cu un autoturism nou, in timp ce romanii raman cu unele foarte uzate.
a”Infrastructura constituie iarasi un factor care face ca acelasi model de masina cu acelasi numar de kilometri sa arate cu totul altfel in functie de tara. Una este sa faci doua sute de kilometri in doua ore si alta sa parcurgi aceeasi distanta in cinci ore. Este elementul esential si definitoriu pentru diferentele de uzura dintre masinile din vestul si estul Europei”, a precizat reprezentantul BMW Germania.
Dar obsesia proprietatii nu se manifesta in Romania doar in domeniul imobiliar, ci si in cel auto. a”In Vest, oamenii sunt interesati sa utilizeze masina la costuri cat mai mici si la trei ani sa …

spot_imgspot_img