Dacia a lansat Logan facelift: mai atragator, la pret neschimbat

Dacia a lansat Logan facelift: mai atragator, la pret neschimbat

La patru ani de la lansarea primului model Logan, Dacia a lansat, astazi, versiunea facelift a acestuia, denumita comercial “Noul Logan”. Clasica berlina in trei volume are acum liniile mai dinamice, interiorul mai agreabil si mai confortabil. Noua versiune va fi comercializata in Romania incepand din prima jumatate a lunii iulie, iar apoi, progresiv, pe majoritatea pietelor din Europa de Vest. Toate ameliorarile care au fost aduse modelului nu s-au repercutat asupra pretului masinii, care ramane neschimbat fata de cel al predecesoarei sale. Atat in Romania cat si in majoritatea tarilor europene, modelul va fi disponibil cu o garantie de 3 ani sau 100.000 km.

Calandrul, cu un desen nou, inaugurat pe modelul Dacia Sandero, este redimensionat si afiseaza noua sigla a marcii. Bandoul superior cromat este prezent pe toate versiunile de echipare. Bara de protectie fata in culoarea caroseriei este perfect integrata in acest ansamblu. Blocurile optice au fost redimensionate. Proiectoarele de ceata (disponibile in functie de versiune) sunt puse in valoare de un ornament de culoare carbon. Partea posterioara a masinii a fost si ea redesenata. Usa portbagajului are un aspect mai dinamic si poate dispune de un bandou cromat in partea inferioara, in functie de versiune. Blocurile optice, restilizate, urmeaza noua linie a usii portbagajului. La randul sau, bara de protectie spate, si ea in culoarea caroseriei, adopta o linie moderna, integrand un inel de remorcare cu obturator si catadioptrii. Toate aceste evolutii sunt insotite de o gama noua de capace de roti si jante de aluminiu (optional). Paleta de culori este completata de nuante noi: gri bazalt, albastru electric, albastru extrem.

Noua Dacia Logan este mai atragatoare si la interior. Plansa de bord, inaugurata pe Dacia Sandero, este moderna si functionala. Panourile de usi au un design modern, cu manere ergonomice si baghete decorative elegante (in functie de versiune). Urcarea in gama este evidentiata la Noua Dacia Logan prin trei variante de tratament al plansei de bord si trei variante de tapiterie, in functie de pietele pe care vehiculul va fi comercializat. Comenzile de pe plansa de bord sunt plasate astfel incat sa fie cat mai accesibile iar informatiile afisate de tabloul de bord sunt usor lizibile. Scaunul soferului dispune de un nou dispozitiv de reglare. Acesta, impreuna cu volanul reglabil pe inaltime (in functie de versiune), asigura un plus de confort in timpul sofatului. Forma specifica a tetierei centrale de pe bancheta din spate (in functie de versiune) si retrovizoarele exterioare – preluate de pe Dacia Logan MCV – maresc vizibilitatea catre spatele masinii.

O alta noutate pentru Logan este asistenta la franarea de urgenta. In planul sigurantei pasive, Noua Dacia Logan este echipata cu o noua plansa de bord, din polipropilena cu structura tip fagure, care diminueaza consecintele unui impact asupra genunchilor. In partea inferioara, plansa de bord urmeaza linia gambelor, reducand astfel presiunea in cazul unui impact. Protectiile pentru pasager si sofer, care protejeaza zona picioarelor si a gleznelor, completeaza acest dispozitiv de siguranta. Toate cele cinci locuri dispun de centuri de siguranta cu prindere in 3 puncte. Modelul poate fi echipat in serie (in functie de tara de comercializare) cu doua airbag-uri frontale pentru sofer si pentru pasagerul din dreapta. Airbag-urile dispun de un orificiu de reglare a presiunii in cazul activarii acestora.

Noua Dacia Logan preia cele trei motoare pe benzina de 1.4 l, 1.6 l si 1.6 l 16v, precum si motorul diesel 1.5 dCi, care au contribuit la succesul gamei Dacia. Motoarele 1.4 MPI 75 CP, 1.6 MPI 90 CP si 1.6 16v 105 CP raspund perfect criteriilor de cost, robustete si intretinere, specifice marcii Dacia. Motoarele se disting printr-un cuplu puternic, disponibil inca de la turatii joase, si printr-un consum redus. Motorul 1.5 dCi reprezinta o referinta tehnologica in domeniu, fiind echipat cu un sistem de injectie directa common rail de a doua generatie, care ofera prestatii de nivel inalt asociate unui consum foarte redus. Este disponibil in versiunea 70 CP si in versiunea mai dinamica de 85 CP.

Noua Dacia Logan va fi produsa la uzina de la Mioveni. Cu ajutorul investitiilor de 27 de milioane de euro, echipele de dezvoltare au pastrat spiritul Logan: un vehicul care ofera cele mai bune prestatii la un pret atractiv. In majoritatea tarilor in care va fi comercializata, Noua Dacia Logan va mentine preturile de intrare in gama ale modelului actual. In Romania, pretul este cuprins intre 6.400 si 10.700 euro (cu TVA). Aceste restilizari urmeaza sa fie operate, conform declaratiilor oficialilor de la Pitesti, asupra intregii game Dacia.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *