Dezvaluiri incendiare despre distrugerea Tarom. Ce spun actuali si fosti angajati ai companiei
Dezvaluiri incredibile despre modul in care este pusa pe butuci compania TAROM. Intr-o editie speciala la Realitatea TV, fosti si actuali angajati ai companiei au vorbit despre neregulile din contracte si deciziile eronate pe care le-au luat, de-a lungul timpului, cei care au condus TAROM.
Actuali si fosti angajati TAROM au explicat ca neregulile se perpetueaza in companie, chiar si dupa ce la conducere a fost adus un manager privat.
“A adus o firma straina, un PFA din Bangladesh sau din India, pe 60.000 de euro, sa faca planul de management cu care trebuia sa vina dumnealui. Firma care a facut recrutarea impreuna cu consultantul general au facut niste greseli fundamentale. Ulterior au recunosc ca nu au facut decat sa centralizeze CV-urile depuse pe site. nici macar nu au fost disc cu fiecare persoana in parte”, a declarat Nicolae Demetriade,??fost director executiv CA Tarom.?
“Directorul tehnic a fost la Rodipet, partener cu Awdi, care a declarat ca are bani de luat de la Rodipet”, a spus?presedintele Sindicatului National Tehnic Tarom, Aurel Curdov.?
O alta situatie este legata de pretul petrolului, din ultima perioada, care ar fi trebuit sa ajute la redresarea companiei.
In aceeasi perioada fata de planul din 2013, pretul petrolului era 1250 dolari/t, in 2015 650 dolari. Ecomomia de la carburant e 87 mil dolari. Daca adaugam si pierderea sunt 200 de mil., cat in 2012. Despre ce management vorbim?!”, a mai marturisit Demetriade.
In plus, TAROM a pierdut, rand pe rand, mai multe destinatii.
“Compania e furata din toate partile incepand cu cedarea de curse… Faceam Stuttgart overnight… avioane pline. A disaparut, nu e rentabila. Milano la fel. S-a cedat cursa de Roma cu frecventa pentru cine?! Firma noua, fiindca cea veche are datorii de sute de mil. la stat. Dar s-a schimbat cu aprobarea premierului Ponta”, a declarat Daniel Vava Dobre, un pilot Tarom.?
Si nu este singurul politician care a pus umarul la declinul TAROM.
“In “91 a externalizat serviciile dl. ministru al Tarnsportulriolor Basescu. De atunci am ajuns ca nu mai avem decat depozitul carburanti si am reusit sa punem mana si sa intabulam ac eacladire care are 4,5 ha”, a adaugat pilotul.
Oamenii spun ca au anuntat procurorii DNA despre modul in care au fost cumparate doua aeronave, in 2009, cu plata pe loc. Raspunsul, insa, ar fi fost unul halucinant.
“In prima faza ni s-a spus ca am uitat sa trecem CNP ca sindicat . Ne-au luat la misto cu alte cuvinte”, a mai precizat Curdov.?
Cheltuielile cu 2000 de angajati nu pot fi justificate cu doar 24 de aeronave, au mai explicat oamenii.
“In momentul de fata nu se dorester ca aceasta companie sa supravietuiasca”, a conchis Daniel Vava …