Mirona Veronica Daia, director in cadrul ANPC, a declarat, marti, ca, desi nu se poate spune ca sunt grave abateri in comertul online, autoritatea s-a confruntat si cu inovatii, cazuri izolate, precum anuntul de pe un site pe care se vindeau carti conform caruia cumparatorul va creste in inaltime, informeaza Mediafax.
„In ultimii doi ani comertul online a capatat noi dimensiuni, ne-am confruntat si cu inovatii in acest segment de piata, sunt cateva exemple nesemnificative si sunt cazuri izolate, nu putem vorbi de un segment de piata cu grave abateri la comercializare, nici vorba. Chiar zilele trecute pe un site constatam ca, daca un consumator cumpara o carte si o citeste in 10 – 15 zile, poate sa creasca in inaltime”, a spus Mirona Veronica Daia, director al Directiei de Control si Supraveghere Piata in cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).
Daia a precizat ca operatorii care recurg la acest tip de practici vor fi sanctionati corespunzator.
Ea a mai spus ca, in politica ANPC, nu doar controlul, ci si informarea consumatorului reprezinta un aspect important.
„Consumatorul trebuie sa stie ca, indiferent de produsul sau serviciul achizitionat, are posibilitatea de a denunta unilateral contractul intr-un termen de 10 zile fara alte costuri suplimentare cu exceptia costurilor de transport. Daca operatorul economic nu informeaza asupra acestui lucru, el (consumatorul, n.r.) are dreptul de a denunta (contractul, n.r.) in 90 de zile”, a spus Daia.
Totodata, ea a mentionat ca ANPC incurajeaza consumatorii sa recurga la comert online ca la o alternativa, cu avantajele sale.
De asemenea,? Irina Lucan-Arjoca, …