ECC Romania te invata sa inchiriezi o camera de hotel in UE

Esti decis sa iti iei o vacanta si vrei sa faci rezervarea din timp? Chiar daca nu pare mare lucru, sunt numeroase aspecte de care trebuie sa tii seama atat inainte de a face rezervarea, cat si dupa.
Probleme pot aparea la tot pasul, iar Centrul European al Consumatorilor – ECC Romania te ajuta sa faci o alegere in cunostinta de cauza pentru a te putea cu adevarat bucura de vacanta bine-meritata.
Agentia de turism nu este decat un intermediar in procesul de rezervare, astfel incat responsabilitatea pentru calitatea camerei si a serviciilor oferite apartine, de regula, hotelului. Agentia de turism poate raspunde de corectitudinea datelor introduse in procesul rezervarii, de exemplu daca ti-au gresit numele sau perioada rezervarii, dar si pentru corectitudinea informatiilor oferite. Solicita agentiei de turism, inainte de finalizarea procesului de rezervare, detalii privind politica de anulare a rezervarii: cu cate zile inainte poti anula, care este valoarea penalitatilor in caz de anulare.a”?
Irina Chiritoiu, director ECC Romania
Centrul European al Consumatorilor din Romania are expertiza si mijloacele necesare pentru a gasi o solutie pentru orice problema pe care ar putea s-o aiba consumatorii atunci cand fac achizitii transfrontaliere. Astfel, clientii romani se pot bucura pe deplin de beneficiile Pietei Unice a UE, fara a se teme ca drepturile lor de consumatori europeni nu vor fi respectate.a” ?
Conf. univ. dr. Costel Stanciu,?presedinte APC Romania
Inainte de a face o rezervare pentru o camera de hotel ar trebui sa stabilesti care sunt nevoile tale: ce fel de camera iti doresti, cu pat pentru o persoana sau doua, cate persoane vor sta in camera, te insotesc si copiii, deci ai nevoie de pat suplimentar. In plus, ar trebui sa te decizi din start unde vrei sa fie situat hotelul, in centrul orasului, aproape de plaja sau de partia de schi ori, dimpotriva, mai departe de aglomeratie, pentru ca optiunea ta ar putea influenta pretul rezervarii: de exemplu, un hotel situat in apropierea plajei poate avea un tarif mai mare decat unul situat mai departe.
Daca stabilesti toate aceste detalii inainte de a face rezervarea, iti va fi mult mai usor sa te concentrezi pe aspecte la fel de importante, cum ar fi politica de anulare, taxele suplimentare, sa te informezi care iti sunt drepturile atunci cand rezervi o camera de hotel in orice tara a Uniunii Europene.
Agentie, online sau direct
Urmatorul pas este sa te decizi cum vei face rezervarea: printr-o agentie de turism, online sau direct la hotel.
Orice ai decide verifica, inainte de a face rezervarea, ce au spus alti consumatori despre agentia de turism, platforma online sau hotelul pe care intentionezi sa le folosesti. Sunt multe site-uri unde cei care au mai facut rezervari pun diverse informatii, de exemplu despre curatenia in hotel, accesibilitate, comportamentul personalului si acorda note.
Tine minte ca nu exista un sistem de clasificare a hotelurilor unitar la nivelul UE, asa ca s-ar putea ca ceea ce stii ca ar trebui sa primesti la un hotel de 3 stele in Romania sa nu existe intr-o?alta tara. Cel mai bine ar fi sa ceri informatii despre facilitatile oferite pentru numarul de stele ales sau sa utilizezi Comparatorul ECC Romania, deocamdata doar pentru hotelurile de 3 stele – http://www.eccromania.ro/compara.
Agentia de turism
Rezervarea unei camere de hotel printr-o agentie de turism prezinta in primul rand avantajul ca poti discuta personal cu un angajat si-i poti cere acestuia toate informatiile de care ai nevoie, lucru pe care te sfatuim sa-l faci: localizarea hotelului, facilitatile oferite de un anumit numar de stele si altele. Tot procesul rezervarii este realizat de angajatul agentiei de turism, iar tu trebuie sa-i spui doar ce doresti si care este tariful in care ar trebui sa se incadreze.
In orice caz, agentia de turism trebuie sa-ti ofere un numar de informatii obligatorii. Aceasta obligatie este valabila numai pentru cazul in care rezervi doar cazarea.
Daca inchei un contract pentru un pachet de servicii turistice, care include cazare, transport si/sau alte servicii, alte reguli se vor aplica (vezi mai multe informatii privind pachetele de servicii turistice pe ?http://www.eccromania.ro/intreaba-expertul/details/faq-pachete-servicii-turistice).
Informatiile obligatorii care trebuie furnizate, in scris sau prin e-mail, intr-un mod usor de inteles sunt:
n principalele caracteristici ale serviciului: numar de stele, tipul camerei, alte facilitati precum accesul la internet;
n identitatea agentiei de turism, incluzand denumirea, adresa postala, numarul de telefon, fax si adresa de e-mail, dar si identitatea hotelului si adresa postala a acestuia;
n pretul total al rezervarii cu toate taxele incluse;
n modalitatile de plata si de asigurare a accesului la serviciu;
n durata rezervarii;
n despagubirile aplicabile si procedura de acordare a acestora in cazul nerespectarii nivelurilor de calitate convenite;
n optiunea ta de a include sau nu datele tale cu caracter personal in baza de date a agentiei de turism.
Platforma online
Platformele online care permit rezervarea de camere de hotel sunt din ce in ce mai numeroase si utilizate. Principalele avantaje ar fi rapiditatea procesului de rezervare, sistemele de notare a hotelurilor in functie de satisfactia clientilor, oferta extrem de mare de hoteluri si altele.
La fel ca in cazul agentiilor de turism, si platformele online trebuie sa-ti ofere un anumit numar de informatii inainte de a realiza rezervarea unei camere de hotel:
n principalele caracteristici ale serviciului: numar de stele, tipul camerei, alte facilitati precum accesul la internet;
n identitatea operatorului platformei online, incluzand denumirea, adresa postala, numarul de telefon, fax si adresa dee-mail, dar si identitatea hotelului si adresa postala a acestuia;
n pretul total al rezervarii cu toate taxele incluse;
n modalitatile de plata si de asigurare a accesului la serviciu si, dupa caz, procedura profesionistului de solutionare a reclamatiilor;
n informatia conform careia nu vei beneficia de un drept de retragere;
n durata rezervarii;
n acolo unde este cazul, existenta si conditiile aferente avansurilor care trebuie platite sau oferite la cererea comerciantului.
Aceste informatii trebuie oferite pe website-ul care gazduieste platforma de rezervari online si-ti pot fi transmise si prin e-mail.
Odata finalizata rezervarea, trebuie sa primesti prin e-mail confirmarea comenzii de la platforma online.
Desi rezervarea efectuata prin intermediul unei platforme online este considerata a fi un contract la distanta, acesta este exclus in mod explicit de la dreptul de retragere. Prin urmare, nu vei putea renunta in termen de 14 zile la rezervarea facuta, daca te razgandesti.
Majoritatea platformelor de rezervari presupun plata prin card sau PayPal ori alte modalitati asemanatoare, asa ca, inainte de a face o rezervare, asigura-te ca detii un card de credit/debit valabil ori un cont la o platforma de plati online. Citeste cu mare atentie termenii si conditiile generale ale platformei si cauta informatii privind politica de anulare a rezervarii.
De regula, politica de anulare si nivelul penalitatilor depind de fiecare hotel in parte si de facilitatile oferite, iar aceste informatii sunt oferite in cadrul procesului de rezervare, dupa ce iti alegi hotelul si tipul de camera. De exemplu, unele tipuri de oferte mentioneaza in mod expres ca nu poti? anula rezervarea.
Operatorul platformei de rezervari online nu este decat un intermediar in procesul de rezervare, astfel incat responsabilitatea pentru calitatea camerei si a serviciilor oferite apartine, de regula, hotelului. Operatorul platformei online? poate raspunde de corectitudinea datelor introduse in procesul rezervarii, de exemplu daca ti-a gresit numele sau perioada rezervarii.?
Direct la hotel
Uneori este posibil ca tarifele oferite de un hotel la rezervarea directa pe site-ul acestuia sau prin telefon sa fie mai convenabile decat atunci cand iti rezervi camera printr-un intermediar.
Avand in vedere faptul ca rezervarea se face online sau prin telefon, regulile privind informatiile sau lipsa dreptului de retragere sunt aceleasi ca in cazul platformelor online, fiind vorba de un contract la distanta.
Daca vrei sa faci rezervarea prin telefon, este bine sa soliciti, inainte de a-ti da acceptul in scris, confirmarea ofertei prin e-mail. Apoi, dupa ce consulti cu atentie aceasta …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *