Google, liderul incontestabil al internetului

spot_img

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Cel mai mare motor de cautare din lume a efectuat in august mai multe operatiuni decat toti competitorii sai la un loc.

Prin intermediul motorului de cautare Google au fost efectuate mai mult de jumatate din totalul cautarilor pe internet inregistrate in luna august, informeaza BBC News, citand un raport intocmit de analistii de la compania de studii a pietei on-line comScore.

In august 2007 au fost facute aproximativ 61 de miliarde de cautari pe internet, de catre peste 750 de milioane de utilizatori. Dintre acestea, aproximativ 37 de miliarde s-au facut prin intermediul Google. Yahoo s-a situat pe locul doi, insa la mare distanta de locul unu, cu 8,5 miliarde de cautari.

Pe locul trei s-a clasat Baidu, un motor de cautare chinezesc. Acesta a intermediat 3,2 miliarde de cautari. „Sa vedem un motor de cautare asiatic precum Baidu, intr-un clasament alaturi de Google, subliniaza faptul ca a cauta informatii pe internet a devenit un fenomen cu adevarat global”, a spus Bob Ivins, director general al comScore pe Europa.

Cea mai intensa activitate de cautare pe internet s-a inregistrat in august in zona Asia-Pacific, in tari precum China, Japonia sau India. Acest lucru se explica insa si prin populatia numeroasa a acestor state.

Aici, peste 259 de milioane de utilizatori diferiti au efectuat aproximativ 20,3 miliarde de cautari. Europa s-a situat pe locul doi, cu 210 milioane de „cautatori”, iar America de Nord – pe trei, cu 206 milioane. La polul opus se situeaza regiunea Orientul Mijlociu-Africa. Aici, numai 30 de milioane de oameni au cautat ceva pe internet.

Estimarile favorabile ale analistilor in legatura cu veniturile Google pentru al treilea trimestru al lui 2007 au „saltat” actiunile companiei peste nivelul de 600 de dolari. La inceputul saptamanii, o actiune a companiei era cotata la 609,6 dolari. In august 2004, atunci cand compania a fost listata pe bursa, pretul unei actiuni era de 85 de dolari.

Asta inseamna ca de la listare pana la momentul actual titlurile Google au crescut cu peste 600a. Aceasta apreciere uriasa s-a datorat strategiei pe care compania a folosit-o. Google a deschis un serviciu de e-mail gratuit, a achizitionat companii de publicitate on-line sau firme care au adus in piata idei inovatoare.

spot_imgspot_img