Interviu cu nutritionistul Ciprian Constantin: Cum se consuma corect grasimile

In incercarea de a adopta o dieta sanatoasa, tot mai multe persoane fac o greseala grava: eliminarea totala a grasimilor din alimentatie.?Grasimile intra ȋn structura tuturor celulelor si au un rol deosebit de important pentru buna functionare a sistemului nervos. De asemenea, ȋntaresc sistemul imunitar si contribuie la absorbtia vitaminelor A, D, E si K.
Medicul nutritionist Ciprian Constantin explica, intr-un interviu pentru Romania libera, cum se consuma corect grasimile, cum se pot evita grasimile rele si cum se pot introduce in alimentatie grasimile bune.
Alimentatia zilnica ar trebui sa includa grasimi??
Potrivit recomandarilor organizatiilor internationale de nutritie si sanatate, grasimile ar trebui sa reprezinte aproximativ 30% din alimentatia noastra zilnica. Din totalul de grasimi consumate, doua treimi ar trebui sa fie nesaturate printre care sa se regaseasca si cele esentiale de tipul Omega 3 si Omega 6, ȋn timp ce grasimile saturate (asa zisele grasimi rele) nu ar trebui sa depaseasca restul de o treime.
Cum difera cantitatea de grasimi consumate pentru copii si?adulti?
Alimentatia, atat la copii cat si la adulti, ar trebui fie echilibrata si sa contina toate grupele de nutrienti (carbohidrati, proteine, grasimi). Totodata, este important sa o asociem cu un stil de viata activ – sa facem miscare cu regularitate.
Grasimile sunt foarte importante ȋn alimentatia copiilor, din nou cu accent pe grasimile esentiale Omega 3 si Omega 6 care sunt implicate ȋn dezvoltarea si functionarea creierului, a vederii, ȋn cresterea ȋn ȋnaltime si ȋn multe alte procese si functii ale organismului. La copii, nu vom recomanda alimente degresate (chiar in cazurile de obezitate – din ce ȋn ce mai frecvente – ?unde ȋn continuare trebuie sa avem un aport suficient de grasimi si mai ales de grasimi Omega 3 si 6), controland aportul total caloric si distributia nutrientilor, dar si efortul fizic necesar in viata copiilor.?
Pentru adulti, se poate merge pe un consum moderat de grasimi, tinandu-se cont de calitatea acestora, iar situatiile celor care sufera de anumite afectiuni – de la obezitate, la boli cardiovasculare sau diabet – sunt considerate cazuri particulare si se analizeaza separat. Nu exista diete minune pentru a slabi imediat, iar excesele de orice fel, pe termen lung, ne afecteaza serios sanatatea.
Care sunt sursele de grasimi bune si cele de?grasimi rele?
Sursele de grasimi bune si grasimi esentiale Omega 3 si Omega 6 sunt ȋn primul rand cele vegetale: fructele oleaginoase (nucile, alunele, migdalele, fisticul – toate consumate crude), uleiurile vegetale (de rapita, de in, de floarea soarelui, de masline), produsele pe baza uleiurilor (margarinele care contin Omega 3 si Omega 6), pestele gras (macroul, somonul). Grasimile rele au ȋn general origine animala – de exemplu carnea de porc si cea de oaie, grasimile de tip seu, untura, slanina – pe care ar trebui sa le consumam doar …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *