Ministerul Economiei, care are in subordine si Autoritatea Nationala pentru Turism, doreste sa atraga mai multi turilsti romani si straini, prin amenajarea de trasee pentru biciclete, potrivit unui?proiect de Hotarare pentru aprobarea normelor metodologice privind crearea, amenajarea si omologarea traseelor de cicloturism, informeaza News.ro.
Ministerul precizeaza ca exista numeroase surse de finantare pentru acest proiect, inclusiv fonduri nerambursabile comunitare, insa fondurile nu pot fi accesate din cauza ca nu exista un suport legislativ privind standardele, metodologia, proiectarea, implementarea si omologarea acestei categorii de trasee turistice.
„Crearea, amenajarea si omologarea traseelor de cicloturism va duce la cresterea circulatiei turistice la nivel national, regional sau local”, arata un proiect de Hotarare pentru aprobarea normelor metodologice privind crearea, amenajarea si omologarea traseelor de cicloturism.
Proiectul de act normativ stabileste si amenzi care pornesc de la 3.000 de lei si ajung pana la 20.000 de lei, daca, de exemplu, consiliile judetene nu vor organiza comisiile judetene de ciclotrasee, care vor fi entitatile care vor aviza realizarea de ciclotrasee noi, modificarea sau desfiintarea celor existente.?Amenzi de pana la 20.000 de lei vor primi si cei care emit avize si aprobari pentru declararea unor trasee cicloturistice ca ciclotrasee sau daca le marcheaza fara respectarea legii.
Drept avantaje, dezvoltarea cicloturismului necesita investitii relativ reduse si cu recuperare rapida.
„Romania are un potential foarte ridicat in domeniul cicloturismului, dar care in momentul de fata are un nivel extrem de redus de valorificare, iar una din cauzele importante este lipsa unei infrastructuri specifice, in principal lipsa marcarii de trasee de cicloturism (turism pe bicicleta)”, arata documentul citat.
Autorii proiectului de Hotarare afirma ca exista un interes si o cerere crescuta pentru traseele cicloturistice marcate si omologate atat din partea turistilor individuali, a asociatiilor de cicloturism si a agentiilor de turism din tara si strainatate, cat si din partea autoritatilor publice locale si structurilor asociative de dezvoltare locala si regionala, „care au elaborat deja sau doresc sa elaboreze si sa implementeze proiecte de trasee cicloturistice”.
De asemenea, cicloturismul si alte ramuri de turism activ au un impact de mediu redus si sunt considerate de mare viitor in toate statele dezvoltate.
Mai mult, aprobarea proiectului aflat in dezbatere ar permite dezvoltarea semnificativa a cicloturismului, „fapt care va genera venituri suplimentare la nivelul agentilor economici, care se vor regasi la nivel macro in cresterea contributiei turismului la PIB”.
In prezent, cicloturismul este un segment pentru care exista o cerere in crestere, arata documentul.?”De exemplu, in Germania, cicloturismul este singura ramura de turism care inregistreaza constant cresteri de peste 10% …





