Ministerul Transporturilor lanseaza pe 1 noiembrie licitatia pentru autostrada Craiova-Pitesti

Atat licitatia pentru realizarea studiului de fezabilitate si proiectului tehnic pentru autostrada Craiova-Pitesti, cat si cele pentru centurile ocolitoare ale oraselor Bals si Slatina vor fi lansate la data de 1 noiembrie.
“Am lucrat la o aliniere a nevoilor Ford si a prioritatilor, iar astazi am venit cu niste raspunsuri concrete, nu numai pentru Ford, ci si pentru Craiova, pentru Oltenia, pentru regiune. Mi-a facut si imi face placere sa va confirm, astazi, ca licitatia pentru autostrada Pitesti-Craiova va fi lansata pe 1 noiembrie si prevede ca aceasta autostrada sa fie finalizata conform Master Planului, in 2020. De asemenea, raspunzand nevoilor Ford, o sa anticipam lucrarile la centurile ocolitoare Bals si Slatina, care o sa faca parte din autostrada. La centura Bals, din nou, licitatia va incepe pe 1 noiembrie. Interesanat este ca CNADNR sau viitorul CNAIR si-a asumat aceasta lucrare in regie proprie si din cauza aceasta va fi terminata intr-un timp record de doi ani. Centura Slatinei este putin mai complicata din cauza podului peste Olt, insa licitatia va incepe tot la 1 noiembrie, iar lucrarea va fi finalizata in 2019. Mai exista o lista intreaga de drumuri nationale aici, care sunt in constructie si in faza de finalizate, nu o sa le enumar acum, dar vor fi finalizate in cursul acestui an sau in anul viitor”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Buse, citat de Mediafax.
Printre temele discutiei dintre reprezentantii Ford Craiova si Guvern s-a numarat si ameliorarea infrastructurii feroviare.
“De asemenea, am anuntat lucrari de ameliorare a infrastructurii feroviare, am studiat impreuna cu Ford crearea unui punct multimodal, studiem punctul de la Isalnita, cu partenerii nostri, si niste masuri concrete de fluidizare a traficului incepand de la Curtici si pana la Craiova, care vor fi implementate, unele dintre ele chiar in termen foarte scurt de doua luni. Bineinteles, ca sunt si masuri cu termen mediu si cu termen lung, care tin de reabilitarea si de refacerea cailor ferate. Chiar in zona Craiovei vorbim despre 15 poduri si podete care limiteaza viteza, care sunt in curs de a fi reparate si asta vorbesc cu orizont de finalizare in anul viitor, deci cam intr-un an de zile”, a mai declarat Sorin Buse.
Intrebat ce se va intampla cu licitatia deja lansata, in urma cu trei ani, pentru construirea unui drum expres sau a unei autostrazi pe ruta Craiova-Pitesti, ministrul Sorin Buse a spus ca nu are cunostinta despre aceasta.
“Nu stiu despre ce vorbiti. Eu nu pot sa raspund pentru ce a fost, pot sa va raspund de ce facem noi acum”, a afirmat ministrul.
Vicepremierul Romaniei, Costin Borc, care l-a insotit pe ministrul Transporturilor la Craiova, a precizat ca refacerea infrastructurii de transport a fost solicitata de producatorii din industria auto.
“Cand s-a anuntat constructia unui nou model si continuarea productiei in fabrica Ford, incepand cu 2017, ne-am pus problema cum se poate crea un ecosistem in jurul acestei uzine, cum putem favoriza furnizorii locali, cum putem favoriza dezvoltarea uzinei Ford si pe mai departe in asa fel incat ea sa-si atinga capacitatea si investitia, care se face acum sa nu fie ultima, ci ea sa fie continuata de cresteri de investitii in aceasta zona. Dupa cum stiti, Romania are astazi o industrie auto vibranta, una puternica, ne-am intalnit astazi, aici, cu producatorii de la Ford si de la Dacia. Ei au nevoie de o infrastructura serioasa, dar au nevoie si de furnizori, au nevoie de furnizori locali”, a spus vicepremierul Romaniei, Costin Borc.
Intalnirea organizata, joi, la Craiova a venit si ca urmare a anuntului facut de Ford, in luna martie a acestui an, privind implementarea unei investitii suplimentare de pana la 200 de milioane de euro la uzina sa din Craiova, pentru lansarea productiei modelului Ford EcoSport, programata in toamna anului viitor.
Reprezentantii Ford au efectuat studii interne care au aratat ca imbunatatirea transportului rutier prin constructia de sosele de centura in Bals si Slatina ar reduce timpul de transport cu 3 ore, in timp ce imbunatatirea retelei feroviare ar duce la economisirea a 15 ore.
“Ne dorim sa fim cat mai competitivi, astfel ca o retea de autostrazi este vitala pentru Craiova, iar obtinerea unui termen limita pentru acest proiect este absolut necesara pentru operatiunile noastre din Romania. Ford are un angajament foarte puternic fata de Craiova si fata de Romania si acest lucru este sustinut prin investitia noastra de peste 1 miliard de euro”, a declarat John Oldham, presedintele Ford Romania.
In prezent, Ford lucreaza in Romania cu o retea de 40 de furnizori de componente, iar 8 dintre acestia isi desfasoara activitatea pe platforma uzinei din …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *