Piine neagra, recomandata femeilor insarcinate

Piine neagra, recomandata femeilor insarcinate

Doua felii de piine neagra pe zi protejeaza gravidele de complicatiile sarcinii, potrivit cercetatorilor din Seattle. Piinea neagra are un continut mare de fibre alimentare si este recomandata in special in primul trimestru de sarcina.

Doua felii de piine neagra reduc pina la jumatate riscul de preeclampsie, spun cercetatorii de la Swedish Medical Centre, din Seattle, SUA. Preeclampsia este o problema care afecteaza una din zece gravide si se manifesta prin hipertensiune arteriala, dureri de cap, umflarea fetei sau a miinilor. Simptomele apar dupa a 20-a saptamina de sarcina si, in formele severe, preeclampsia poate pune in pericol viata femeii si a fatului.

DIETA

Piinea neagra este o sursa foarte buna de fibre alimentare, iar specialistii americani au ajuns la concluzia ca o cantitate mare de fibre alimentare, consumate in special in primul trimestru de sarcina, poate preveni riscul complicatiilor de sarcina. Dr Chunfang Qiu, coordonatorul studiului, a analizat dieta a 1.538 de femei, inainte de conceptie si apoi in primele trei luni de sarcina. Specialistul a constatat ca femeile care au avut o dieta bogata in cereale, piine din faina integrala, legume si fructe, acumulind peste 21,2 grame de fibre zilnic, au un risc cu peste 50% mai mic de a dezvolta preclampsie, in comparatie cu gravidele care au consumat mai putin de 11,9 grame de fibre pe zi. Dr Qiu a precizat ca doua felii de piine neagra contin 5 grame de fibre, suficient pentru a completa necesarul zilnic de fibre al gravidei. “Studiul nostru atrage inca o data atentia asupra importantei pe care o are dieta bogata in fibre, cu atit mai mult in cazul gravidelor”, a declarat specialistul intr-un articol publicat in American Journal of Hypertension si preluat de dailymail.co.uk. Cercetatorii au urmarit si influenta dietei bogate in fibre asupra concentratiei de trigliceride si de HDL colesterol in singele gravidelor. Ei au observat ca fibrele alimentare au o actiune benefica, reusind sa scada concentratia trigliceridelor si sa creasca nivelul colesterolului “bun”. Concentratiile crescute de trigliceride si cele scazute de HDL colesterol sint asociate unui risc crescut de preeclampsie, potrivit specialistilor.

Fibre

Fibrele alimentare sint o categorie de glucide provenite din alimentele de origine vegetala: fructe, legume, cereale. 100 g tarite ne furnizeaza 40 g fibre alimentare, aceeasi cantitate de piine integrala ? 13 g, iar 100 g orez brun (integral) ? 5 g. Piinea alba, in schimb, contine doar un gram de fibre alimentare la 100 g, iar orezul alb, decorticat, aceeasi cantitate la 100 g. Surse bune de fibre sint si fasolea uscata ? 25 g fibre/100 g produs, smochinele ? 18 g, migdalele ? 14 g, mazarea verde ? 12 g, curmalele ? 9 g, patrunjelul ? 9 g, zmeura ? 8 g, spanacul ? 7 g, varza ? 4 g, ridichile ? 3 g, ciupercile ? 2,5 g, perele si merele cu coaja ? 3 g, piersicile ? 2 g. Cea mai mare cantitate de fibre alimentare este concentrata in coaja fructelor si legumelor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *