Raduleasca, facuta scrum in campania antifumat

spot_img

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Publicitarii critica modul sexy in care a fost promovat spotul antifumat al Ministerului Sanatatii. Ei considera mesajele drept incalcite si depasite. Drepturile de realizare a campaniei au fost obtinute, in urma unei licitatii, de firma in care sotul Mihaelei Radulescu, Elan Schwartzenberg, detine 49% din actiuni.

„Daca cineva se asteapta ca milioane de oameni sa stinga tigara si sa se arunce asupra partenerului de viata, visand la doamna Schwartzenberg… inseamna ca nu au niciun dram de discernamant”, spune Stefan Voloaca, director de creatie in domeniul publicitatii.

Mesajele spotului in care apare Mihaela Radulescu sunt considerate „fumate” de mai multi specialisti in campanii publicitare

Creatorii de spoturi publicitare considera ca scandalul pe marginea reclamei poate conduce atat la cresterea notorietatii campaniei, cat si la banalizarea ei.

Gafa jurnalistilor de la Antena 2 a facut din campania antifumat motiv de dezbatere in mediile publicitare. In timp ce unii creatori de reclame cred ca postarea asa-zisei glume pe blogul lui Zoso, cat si amplificarea scandalului ar putea conduce la cresterea popularitatii campaniei, altii critica direct conceperea productiei.

Tenta sexuala i-a dezamagit pe specialistii in publicitate. In schimb, in strainatate mesajele sunt explicite, fie ca e vorba de scaderea potentei, imbolnavire sau moarte.

Campanie „nociva”

Creatorii de spoturi publicitare au opinii diferite in ceea ce priveste campania „Stop Fumat”, cat si parodierea acesteia. Prima observatie a specialistilor este creativitatea.

„Pozele alea cu Raduleasca in chiloti reprezinta o campanie publicitara pe bune? Lasand la o parte orice observatie malitioasa legata de superioritatea sex-appealului Mihaelei in fata unei tigari, care e legatura? Mesajele astea sunt super „fumate”, este de parere directorul de creatie al Bigger Group, Stefan Voloaca. El nu este sigur ca mesajul spotului publicitar platit cu 800 de mii de euro din bani publici va avea si succes.

„Daca cineva se asteapta ca milioane de oameni sa stinga instantaneu tigara si sa se arunce asupra partenerului de viata, visand la doamna Schwartzenberg… inseamna ca nu au niciun dram de discernamant.

Sunt bani aruncati de pomana”, a adaugat Voloaca. In ceea ce priveste parodierea campaniei pe blogul lui Zoso, Stefan Voloaca este ferm: „Concret, o gluma de cartier, discutabila, a facut sa se vorbeasca mai mult decat campania in sine”.

Scandalul pe tema spotului realizat de Mihaela Radulescu a fost … Efectele parodiei

Parodierea campaniei antifumat este vazuta de specialisti ca un cutit cu doua taisuri. „In mod sigur acest scandal va conduce la cresterea notorietatii campaniei. Au mai existat parodii obscene pe seama altor spoturi de la noi, vezi BCR, dar nu s-au cerut daune. Mihaela Radulescu este o persoana inversunata si n-ar fi exclus sa solicite daune celui care a facut parodia”, ne-a declarat Sorin Psatta, Integrated Communication, director al grupului de comunicare Graffiti.

Ghinionul producatorului, compania Seaview Advertising, in care sotul Mihaelei Radulescu, Elan Schwartzenberg, este asociat cu 49 la suta din actiuni, a fost distorsionarea mesajelor initiale.

Beneficiarul campaniei, Institutul „Marius Nasta”, nu va rezilia contractul cu firma sotului Mihaelei Radulescu.

„Din punct de vedere juridic, pentru o reziliere de contract e nevoie de o baza legala”, ne-a spus Mihaela Ciobanu, de la Institutul „Marius Nasta”.

Mihaela Radulescu este o persoana inversunata si n-ar fi exclus sa solicite daune celui care a facut parodia
Sorin Psatta,
Integrated Communication, director al grupului de comunicare Graffitti

O gluma de cartier, discutabila, a facut sa se vorbeasca mai mult decat campania in sine
Stefan Voloaca,
directorul de creatie al Bigger Group

Campanii antifumat in alte tari

O abordare a temei sexuale in campaniile antifumat din strainatate reprezinta o femeie frumoasa care schimba privirea cu un barbat cu tigara in gura. Cand totul pare ca cei doi s-au inteles din priviri, tigara din gura barbatului se inmoaie brusc.

Aceeasi campanie, dar cu mesajul ca fumatul dauneaza sanatatii arata un barbat care isi aprinde o tigara dupa ce mananca, moment in care plamanii acestuia fug afara din local sa ia aer.

Mesajul ca fumatul omoara este ilustrat mult mai dur intr-un alt spot occidental. Fumatorii dintr-o companie sunt filmati pe un balcon, cu tigarile aprinse. Cand un barbat vrea sa iasa si el la fumat, balconul cade cu tot cu fumatori, dupa care apare mesajul „fumatul poate ucide”.

spot_imgspot_img