Retailerul de imbracaminte Zara a devenit numarul 1 in lume

spot_img

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Lantul de imbracaminte Zara i-a intrecut in vanzari pe importantii rivali de la Gap si le-au luat locul de frunte, devenit pe acest sector numarul 1 in lume. Magazinul spaniol este parte a companiei Inditex, care a anuntat vanzari de 2,2 miliarde de Euro in primul trimestru al anului financiar 2008, o crestere de 9 procente. Vanzarile Gap pe de alta parte, au scazut cu 10 procente, la 2,17 miliarde de Euro in aceeasi perioada.

Zara si-a deschis primul magazin in 1975, in Galicia, nord vestul Spaniei. S-a raspandit cu repeziciune in toata tara in anii „80 si si-a deschis primul magazin international in 1988 in Portugalia. Acum Zara are aproape 3.900 de magazine in 700 de tari si o noua ramura in Ukraina. Gap Incorporated, deschisa de Don Fisher printr-un singur magazin la San Francisco in 1969 – are peste 3.100 de magazine in intreaga lume. Include Gap, Banana Republic, Old Navy si Piperlime.

Bazandu-se pe rezultatele vanzarilor in primul trimestru fiscal, Zara International of Spain a devenit cel mai mare retail de moda din lume. A intrecut cu numai 3 milioane de euro vanzarile celor de la Gap. Specialistii americani isi apara brandul declarand ca datele nu sunt chiar exacte avand in vedere ca Zara a anuntat cifra vanzarilor in euro, iar Gap in dolari.

Pe de alta parte, un alt „dezavantaj” al Gap este acela ca are doua treimi dintre magazine in America de Nord si deci preturile sunt in dolari, moneda care a slabit in ultima perioada.

Un alt aspect care explica succesul Zara este acela ca hainele produse sub aceasta marca nu sunt altceva decat o copie mai ieftina a succeselor de pe marile podiumuri si ca se adreseaza in mare parte femeilor tinere. Gap nu si-a adaptat oferta la tendintele modei si a ramas la clasicele tinute practice, dar se lauda cu un mai mare succes in randul barbatilor decat Zara.

spot_imgspot_img