Romania si Ungaria cer fonduri UE pentru linia ferata Budapesta-Constanta

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Romania si Ungaria intentioneaza sa solicite, cu sprijinul Austriei, finantare comunitara pentru studiul de prefezabilitate aferent constructiei liniei feroviare de mare viteza pe ruta Budapesta-Bucuresti-Constanta, costul proiectului, cu termen de finalizare in 2015, fiind de cateva miliarde euro.

Subiectul va fi discutat la a treia sedinta comuna a Guvernelor Romaniei si Ungariei, programata pentru 21 octombrie 2008.

„Pentru acest proiect exista intentia de depunere a unei aplicatii de finantare pentru realizarea unui studiu de prefezabilitate din fonduri europene. Chiar in luna septembrie va avea loc la Bucuresti o intalnire la nivel de experti, unde va participa si partea austriaca, pentru ca desi este un proiect initiat in sedinta comuna romano-ungara, exista finantari din fonduri europene unde am putea aplica pentru un asemenea proiect, fiind insa nevoie de un parteneriat format din trei tari membre UE”, a declarat, marti, agentiei MEDIAFAX, Attila Cseke, secretar de stat la Secretariatul General al Guvernului.

El a aratat ca planul concret de actiune pentru acest proiect ar putea fi convenit la sedinta celor doua guverne, din luna octombrie.

Guvernul Romaniei si cel al Ungariei au convenit, in sedinta comuna din noiembrie 2007, sa construiasca in comun o linie feroviara de mare viteza pe ruta Budapesta -Bucuresti-Constanta, in continuarea traseului Paris-Strasburg-Stuttgart-Viena-Bratislava-Budapesta.

Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat atunci ca lucrarile au ca termen de finalizare anul 2015 si ca problema principala este finantarea lucrarii, ale carei costuri sunt estimate la cateva miliarde de euro.

spot_img