Sapte metode prin care esti furat in service-ul auto si cum poti sa-i prinzi. Atentie la verificarea de iarna!

1. Nu inlocuiesc consumabilele
Filtrele de aer, ulei, combustibil sunt cele care ii trimit pe cei mai multi clienti in service, ca parte a operatiunilor obisnuite de revizie. Din pacate, exact aici se inregistreaza si cele mai multe furturi: pur si simplu, angajatii nu inlocuiesc aceste filtre, desi pe fisa scriu ca le-au inlocuit. Dintr-un foc, o paguba de circa 300 de lei in buzunarul tau. Una este un filtru nou-nout, alta e un filtru “curatat” si montat in locul lui.
Remediu: marcheaza discret aceste consumabile cu un marker, astfel vei putea vedea daca au fost sau nu schimbate. Cere sa primesti piesele vechi.
Citeste si Greseala pe care o fac soferii iarna cand pornesc motorul
2. Nu-ti monteaza piesele aduse de tine, ci altele
Daca esti prevazator si vii cu consumabilele de acasa, s-ar putea sa te crezi in siguranta. Nici asta nu e neaparat valabil, pentru ca unii mecanici iau piesele tale bune si le inlocuiesc cu altele, deseori la mana a doua, pe care le monteaza pe masina. Si pastreaza ei piesele noi.
Remediu: la fel ca la punctul 1, marcheaza discret aceste piese sau noteaza-ti seriile lor de identificare. Verifica-le imediat dupa iesirea din service.?
3. Nu schimba, de fapt, uleiul
Esti fericit ca ai adus tu singur un bidon de ulei de cea mai buna calitate? S-ar putea sa ai surprize, pentru ca unii mecanici nu scurg decat o parte din uleiul vechi si completeaza cu o parte din uleiul tau nou. Restul ramane la ei.
Remediu: efectueaza acest gen de operatiuni doar in service-urile in care poti vedea, printr-un geam transparent, operatiunile pe care le executa mecanicii. Valabil pentru orice operatiune de servisare.
4. Nu identifica din primul moment cauza reala a problemelor tale
Cele mai costisitoare “greseli” de servisare sunt cele care tin de diagnosticarea incorecta a cauzei problemelor masinii. Multe service-uri rezolva problemele in doua etape: in prima, iti inlocuiesc doar anumite piese, considerand ca asta e suficient. Evident, problemele reapar foarte repede, iar la a doua vizita in service ti se si repara, dar numai dupa ce tu ai scos deja din buzunar mai multi bani. De exemplu, daca tu ai probleme cu caseta de directie, iar ei ti-o inlocuiesc dar nu rezolva si celelalte probleme de pe puntea respectiva, aceasta operatie poate fi inutila, pentru ca piesele defecte vor afecta si piesa proaspat inlocuita.Asigura-te ca mecanicii se uita atent la toate problemele masinii
Remediu: documenteaza-te foarte bine cu privire la cauzele probabile ale unei anumite probleme inainte sa ajungi la service. Daca rezolvarea cere inlocuirea unei piese foarte scumpe, verifica daca defectarea acesteia nu tine, de fapt, de probleme aparute la piese mai ieftine, ignorate voit sau nu de mecanici.
5. Se plimba cu masina ta ca sa “testeze” modificarile facute
Este absolut normal ca mecanicii sa dea o tura cu masina pentru a vedea cum se comporta in urma modificarilor aduse, in special daca acestea au implicat interventii la motor sau trenul de rulare. Dar uneori, mai ales cand e vorba de masini sport sau foarte scumpe, tura dureaza excesiv de mult sau e facuta …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *