Scandalul Vokswagen ar putea duce la cresterea taxei auto

Scandalul emisiilor poluante

Consumatorii romani ar putea plati diferenta de taxa de poluare in cazul Volkswagen, sunt de parere avocatiispecializati in litigii comerciale.

Consumatorul roman ar putea plati diferenta in contul taxei de poluare, actual timbru de mediu, pentru noxele emise de autoturismele Volkswagen, considera avocatii Gheorghe Piperea si Marius Coltuc.
“In mod sigur vor fi probabil pusi sa plateasca diferenta de taxa oamenii care au cumparat aceasta masina fiind convinsi ca nu are emisii prea ridicate. Autoritatile romanesti cu siguranta vor cere banii acestia de la populatie. Populatia ar trebui sa fie suparata pe tema asta pentru ca, in realitate, daca aceasta taxa trebuie s-o plateasca cineva atunci trebuie sa fie Volkswagen. Volkswagen va spune ca nu trebuie sa plateasca aceasta taxa pentru ca si Comisia Europeana a considerat-o ca fiind ilegala”, a spus Piperea, citat de Agerpres.
Pe de alta parte, avocatul citat a aratat ca este convins ca autoritatile europene si cele romanesti vor spune ca Volkswagen nu trebuie sa plateasca.
La randul sau, avocatul Marius Coltuc a mentionat ca statul roman poate solicita Registrului Auto Roman sa cheme consumatorii sa mai faca o data testul de emisii.
“Pentru cei care au platit timbrul de mediu sau taxa de poluare, statul roman prin RAR poate determina (consumatorii n.r.) in momentul in care exista suspiciuni sa mai treaca o data sa faca testul de emisii poluante. In momentul in care se face din nou testul de emisii poluante atunci se emite o noua decizie de calcul. Daca vor exista diferente, atunci ANAF poate executa silit suma inscrisa in decizia de calcul sau sa ramana cu masina neinmatriculata. Raporturile sunt intre autoritatea publica si cel care a inmatriculat-o”, a explicat Coltuc.
Comisia Europeana a solicitat, joi, tuturor celor 28 de state comunitare sa demareze propriile lor investigatii la nivel national cu privire la autoturismele Diesel produse de Volkswagen pentru a putea stabili daca si cat de multe vehicule certificate in UE au fost echipate cu sisteme care incalca reglementarile Uniunii Europene (sisteme electronice speciale pentru evitarea standardelor referitoare la poluare – n. r.).
Cel mai mare producator auto la nivel mondial, Volkswagen, este acuzat ca ar fi manipulat rezultatele testelor autoritatilor SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale. Din acest motiv, nivelul poluarii era mai ridicat, sustine Agentia pentru Protectia Mediului din SUA (EPA).
Reprezentantii VW au recunoscut ca au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor si au anuntat ca 11 milioane de vehicule diesel vandute in intreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare.
Numai in SUA, amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. Reparatiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse in ultimii sapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat si Audi …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *