Skoda si Peugeot vor sa cucereasca piata masinilor de oras.

Peugeot 208

Stramosul primei masini care a inventat notiunea de hatchback se numeste 208 si ascunde in spatele caroseriei cu design inovativ toate ambitiile si progresele facute de Peugeot.
Motor / Transmisie
Si in cazul lui 208 rezultatele sunt remarcabile. Cei 115 cai putere, resimtiti la 3.600 de rotatii, dar mai ales cei 285 de Nm, disponibili devreme, de la 1.750 de rotatii, fac din 208 o bricheta cu aprindere rapida. O masina fasneata pe care iti va face placere sa o conduci.
Resursele sunt indestulatoare chiar si pentru cei cu un stil de condus sportiv, mai ales ca 208 cantareste doar 1090 de kilograme, extrem de putin. Mai exact, cu 110 kilograme in minus comparativ cu vechiul 207, pensionat deja. Premizele sunt bune pe hartie si excelente in realitate.
Dieselul, extrem de bine izolat la turatii mici, dar ceva mai guraliv la peste 3000 rpm, este asistat de o cutie manuala cu sase rapoarte, care se misca bine, etajeaza corect si are o cursa destul de precisa. Ultimele doua rapoarte sunt ceva mai lungi pentru a favoriza consumul.
Consum
Motorul e-HDi poate primi usor o medalie. 208 promite 4.6 litri in mediul urban si 3.4 litri in cel extraurban.
Performante
Nu o fi el leul cel mai rapid animal de prada, insa, in cazul nostru, raportat la concurenta, are toate sansele sa primeasca aceasta distinctie. Cele 9.7 secunde scurse pana la 100 de km/h nu dau pe nimeni pe spate, insa fac din 208 o masina fasneata, care poate sa iti smulga uneori cate un zambet. Doar Opel Corsa este ceva mai rapid, cu cele 9.5 secunde ale sale pana la 100 km/h. Germanul are insa cu 15 cai putere in plus.
Viteza maxima se opreste la 190 de km/h in cazul lui 208.
Pret de achizitie
Peugeot 208 are un pret de pornire de 10.933 de euro in Romania, valabil pentru versiunea 1.0 VTi de 68 de cai putere. Comparativ cu ceilalti rivali din segment, francezul este mai scump cu doar cateva sute de euro decat Opel Corsa si Chevrolet Aveo. Fabia este insa cea mai ieftina optiune, asta daca nu luam in seama si Dacia Sandero.
In cazul versiunii 1.6 e-HDi de 115 cai putere, lucrurile stau putin altfel. Daca alegem versiunea de echipare superioara, Allure, ajungem la un pret de lista de 17.815 euro, destul de piperat, la care se mai pot adauga multe optionale, cum ar fi sistemul de navigatie, acoperisul panoramic si tapiteria mixta, piele cu alcantara.
Raportandu-ne la concurenta, 208 ramane la fel de piperat. Doar Fabia se apropie de valoarea francezului, in versiunea diesel de 105 cai putere si echiparea Elegance. Aveo, Fiesta si Clio, ba chiar si Polo sunt mai ieftine decat 208 in niveluri de echipare superioare. Ce-i drept, au si motoare cu mai putini cai putere.
Citigo de la Skoda
Skoda a lansat in Romania noul model Citigo, primul al companiei in clasa automobilelor de mici dimensiuni, la preturi de la 7.955 euro, cu TVA, si estimeaza ca va vinde in acest an pe piata locala 100 de unitati Citigo.
Citigo este disponibil in doua variante de motorizare, pe benzina, cu trei cilindri, de 1,0 litri si 60 CP, respectiv 75 CP. Modelul poate fi comandat in doua versiuni de …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *